سهم ارث پدر از فرزند

سهم ارث پدر از فرزند و البته شرایط حاکم برای ارث بری پدر از فرزند موضوع این مقاله است که با توجه به اهمیت این موضوع، نگارش شده است. با توجه به این که مرگ فرزند در شرایطی که پدر و مادر او زنده باشند، آثار حقوقی مختلفی به دنبال دارد و باعث می‌شود میزان از مال فرزند به آن‌ها برسد، در این مقاله به موضوع سهم ارث پدر از فرزند پرداخته شده و در انتها نیز بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران معرفی می‌شود، پس به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید.

وکیل انحصار وراثت در تهران:

در صورتی که نیاز به وکیل انحصار وراثت برای تعیین سهم ارث پدر از اولاد دارید، می‌توانید از طریق شماره «۰۹۱۲۲۷۲۴۸۱۳» با وکیل حمید رضا برادران ابراهیمی در ارتباط باشید و از مشاوره حقوقی وراثت رایگان تیم ما استفاده نماید.

شرایط حاکم بر سهم ارث‌پدر از فرزند:

پدر یکی از خویشاوندان درجه یک فرزند محسوب می‌شود و در صورتی که فرزند فوت نماید، پدر یکی از افرادی است که جزو طبقات اول دریافت ارث فرزند محسوب می‌شود. نحوه تقسیم ارث بین وراث به ویژه پدر و مادر متوفی با توجه به قوانین و شرایط خاصی انجام می‌شود که در مقاله سهم ارث مادر از فرزند نیز به آن اشاره کردیم. در شرایطی به پدر ارثی از فرزند به ارث می‌رسد که فرزند فوت نماید، اموالی وجود داشته باشد و پدر نسبت خونی، نسبی یا سببی با فرزند داشته باشد.

میزان سهم ارث پدر از فرزند چقدر است؟

یکی از نکات مهم درباره وراثت پدر از فرزند خود، میزان سهم ارث است که در شرایط مختلف متفاوت است و با توجه به این که فرزند متوفی دارای فرزند و زن هست یا نه تعیین می‌شود. با توجه به این موضوع می‌توان گفت در صورتی که فرزند فوت نماید و فرزندی نیز نداشته باشد و مادر متوفی نیز در قید حیات نباشد، تمام اموال فرزند به پدر می‌رسد؛ اما در صورتی که فرزند فوت شده مادری در قید حیات داشته باشد، سهم پدر به 2.3 مال تقلیل پیدا می‌کند.

سهم الارث همسر متوفی

مقالات ذیل را بخوانید و در صورت نیاز به دریافت مشاوره حقوقی 24 ساعته با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید.

سهم ارث مادر از فرزند

چگونه می توان فرزند خود را از ارث محروم کرد؟

سهم ارث پدراز فرزند در صورت وجود اولاد دختر:

همانطور که گفته شد، سهم ارث پدر در صورتی که فرزند وجود نداشته باشد، حداقل 2.3 است ولی در صورتی که فرزندی وجود داشته باشد، این معادله به هم خواهد ریخت و می‌توان گفت در صورتی که فرزند دارای یک دختر باشد و مادر او نیز زنده باشد، سهم پدر به 1.6 مال تقلیل پیدا می‌کند و در صورتی که فرد بیش از یک دختر داشته باشد، سهم ارث پدر به 1.6 تقلیل پیدا می‌کند و 2.3 مال نیز به دختران داده می‌شود و 1.6 مابقی نیز بین دختران و پدر متوفی با توجه به سهم الارث آن هم تقسیم می‌شود.

سهم ارث پدراز فرزند در صورت وجود اولاد پسر:

در صورت وجود اولاد پسر هم سهم پدر از اموال فرد متوفی 1.6 است و باقی مال بین فرزندان پسر او تقسیم می‌شود. البته بد نیست بد تماس انید که در صورت وجود اولاد دختر و پسر، سهم فرزندان پسر دو برابر فرزندان دختر خواهد بود ولی سهم ارث پدر تفاوتی نمی‌کند.

امتیاز دهید

پیام بگذارید