سهم ارث مادر از فرزند

سهم ارث مادر از فرزند و البته شرایط ارث بردن مادر از فرزند موضوعی مهم است که عموم جامعه به آن واقف نیستند و با توجه به همین موضوع، در این مقاله به صفر تا صد سهم ارث مادر از فرزند می‌پردازیم و تمام شرایط دخیل در رسیدن ارث مادر از فرزند را بررسی می‌کنیم. توصیه می‌کنم اگر به دنبال وکیل انحصار وراثت در تهران هستید، قبل از هر کاری این مقاله را مطالعه کنید.

وکیل انحصار وراثت در تهران:

با توجه به موضوعات بیان شده، در صورتی که به دنبال سهم ارث مادر از فرزند یا هر گونه امور وراثتی دیگر هستید و به بهترین وکیل انحصار وراثت تهران نیاز دارید، می‌توانید از طریق شماره «0912274813» با وکیل حمیدرضا برادران ابراهیمی در ارتباط باشید و در وهله اول از مشاوره حقوقی فوری استفاده نماید.

شرایط سهم ارث بری مادر از فرزند:

با توجه به این که مرگ جزو حوادث حقوقی به حساب می‌آید، در صورتی که فردی فوت نماید، آثار حقوقی مختلفی برای او وجود دارد که اولین مورد آن نحوه تقسیم اموال فرد فوت شده است. ارث بردن مادر از فرزند در صورتی که فرد فوت کند و مادر در قید حیات باشد، امری مستلزم الاجرا است. البته این که به چه میزان ارث به مادر می‌رسید، مسئله‌ای است که با توجه به وجود فرزندان و زوجه فرد مشخص می‌شود.

چه میزان از اموال فرزند به مادر به عنوان ارث می‌رسد؟

همانطور که گفته شد، این که دقیقاً به چه میزان از اموال فرزند به مادر می‌رسد با توجه به این است که آیا متوفی فرزند و همسری داشته یا خیر. با توجه به این موضوع، در صورتی که فرد متوفی دارای فرزند باشد، 1.6 از اموال او به مادر می‌رسد و در صورتی که متوفی فرزندی نداشته باشد، 1.3 از اموال او به مادر می‌رسد و باقی اموال به سایر بستگان با توجه به درجه خونی‌اشان می‌رسد.

سهم ارث فرزند ازدواج نکرده

آیا از فرزند خوانده به مادر ارثی می‌رسد؟

خیر: یکی از نکات مهم درباره ارث بری مادر از فرزند خود، رابطه خونی، نسبی یا سببی به واسطه ازدواج است و با توجه به این موضوع، در صورتی که فرزند خوانده فرد فوت نماید، هیچ گونه اموالی به عنوان ارث به مادر خوانده نمی‌رسد. از طرف دیگر این رابطه درباره فرزند خوانده نیز صدق می‌کند و در صورتی که پدر و مادر فوت نمایند، هیچ گونه مالی به فرزند خوانده نمی‌رسد.

مقالات ذیل را بخوانید و در صورت نیاز آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و یا سوالات خود را در قسمت نظرات بیان کرده تا در سریع ترین زمان به آن پاسخ داده شود.

نحوه محاسبه یک هشتم ارث زن

مالیات بر ارث

وکیل مجرب و متخصص ارث در تهران

آیا مادر از فرزندی که به واسطه زنا به دنیا آمده، ارث می‌برد؟

خیر: نکته مهم دیگر درباره ارث بری از فرزند و یا والدین، وجود رابطه مشروع بین زوج و زوجه است و اگر در غیر این صورت بوده باشد و فرزند حاصل زنا باشد، هیچ گونه مال و اموال به عنوان ارث به این فرزند نمی‌رسد و اگر فرزند نیز فوت نماید به مادر او هیچ گونه مالی به ارث نمی‌رسد.

هزینه وکیل انحصار وراثت چقدر است؟

هزینه و تعرفه وکیل انحصار وراثت برای امور و دعاوی انحصار وراثت با توجه به شرایط پرونده تعیین می‌شود و نمی‌توان رقم مشخصی برای آن مشخص نمود. بد نیست بدانید در اکثر موارد این هزینه با توافق طرفین تعیین می‌شود.

امتیاز دهید

پیام بگذارید