وکیل اداره کار در تهران

تا چه حد با خدمات وکیل برای اداره کار در تهران آشنا هستید؟ حل اختلافات مربوط به کار به دانش و تخصص نیاز دارد. امروزه با پیشرفت صنایع و گسترش تولید نیاز به نیروی کار روز به روز افزایش پیدا می‌کند. اما در این بین ممکن است اختلافاتی بین کارفرمایان و کارگران پیش بیاید که رفع آن ها به طرح دعاوی حقوقی نیاز باشد. در این بین وکیل برای اداره کار می تواند مسئولیت طرح این دعواها و رسیدگی به پرونده های این چنینی را بر عهده بگیرد.

شماره تماس وکیل اداره کار در تهران:

این مقاله توسط حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل مجرب و متخصص اداره کار با که سالها فعالیت در این حوزه می تواند در این راه به شما کمک کند. شما همراهان عزیز می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی رایگان و فوری با شماره 09122724813 و یا 02191010983 تماس حاصل نمایید.

پذیرش نداریم!

وکیل اداره کار غرب تهران

نقش وکیل برای اداره کار:

وکیل برای اداره کار با تمام اصول و قوانین مرتبط با کار و حقوق کارگر آشنایی دارد. معمولا زمانی که یک کارگر در یک مجموعه شروع به فعالیت می کند یک سری شرایط و قوانین را می پذیرد و کارفرما هم در قبال کارگر موظف است اصول و قوانینی را رعایت کند. این شرایط و قوانین در یک قرارداد کاری که بین طرفین منعقد می گردد درج می شود. حال ممکن است یکی از طرفین این شرایط را رعایت نکنند و یا تخلفی در نحوه انجام اصول انجام دهند و منجر به اختلافاتی در بین آن ها شود. طرح شکایت در این گونه مشکلات یک پروسه متفاوت دارد چون ابتدا برای برقراری صلح بین کارگر و کارفرما هیئت های تشکیل و تشخیص تلاش خود را انجام می دهند و اگر مشکل حل نشد به اداره کار و طرح دعوی در دادگاه منجر می شود.

خود اشخاص می توانند دعوای خود را مطرح کنند اما ممکن است به دلیل عدم تجربه و آگاهی لازم نتوانند از  حقوق خود دفاع کنند از این رو کار را به یک وکیل متخصص می سپارند.

نقش وکیل تنها در طرح دعوا و رسیدگی به پرونده ها نیست. در پاره ای از مواقع کارفرمایان هنگام حقوق کارگران با حقوق و مزایای آن ها آشنایی ندارد و همین عدم آشنایی است که منجر به شکست روابط می شود از این رو با مشاوره از وکلای با سابقه می توانید آگاهی خود را افزایش دهید و مشکلات این چنینی را کاهش دهید.

مقالات ذیل را بخوانید و در صورت تمایل به برقراری ارتباط با وکیل اداره کار با شماره 09122724813 و یا 02191010983 تماس حاصل نمایید.

وکیل تامین اجتماعی

شکایت از کارفرما

خدمات وکیل برای اداره کار:

اگر در نقش کارگر هستید و مسائل حقوقی بین شما و کارفرما پیش آمده بهتر است پرونده را برای رسیدگی بهتر به وکیل برای اداره کار بسپارید. وکیل می تواند برای اخذ حقوق کارگر از قبیل  حق سنوات، حق عیدی، حق پاداش، حق اولاد، حق مسکن و حق بیمه اقدام کند. زمانی که کارگر در حین کار هیچکدام از این حقوق را دریافت نکرده باشد حق شکایت از کارفرما را دارد. شکایاتی که وکیل یا خود شخص از کارفرما می کند در مرجع هیات تشخیص و هیات حل اختلاف بررسی می شود و اگر این دو مرجع رای خود را به نفع کارگر بدهند با استناد به همین رای می توان در دیوان عدالت اداری شکایت خود را ثبت کرد. آنچه در موفقیت یک پرونده نقش موثر دارد سابقه کار وکلا و داشتن تجربه مشابه در این گونه پرونده ها می باشد.

وکلا هم می توانند نقش سازش را در بین طرفین داشته باشند و هم اینکه حق و حقوق پایمال شده‌ی فرد را پس بگیرند و اگر فرد از پرداخت حق و حقوق امتناع کند مشمول جریمه و زندان خواهد شد.

طبق ماده 2 قانون کار قانون گذار چه فردی را کارفرما می‌شناسد:

کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.

افرادی که طبق ماده 1 قانون کار مشمول قانون کار می شوند عبارت است:

تمامی کارفرمایان، کارگران، موسسات تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی مکلف به تبعیت از این قانون می باشند.

تعریف کارفرما طبق ماده 3 قانون کار:

کارفرما شخصی حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق‌السعی کار می‌کند. مدیران و مسئولان‌ و به طور عموم کلیه کسانی که عهده‌دار اداره کارگاه هستند نماینده کارفرما محسوب می‌شوند و کارفرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور‌ در قبال کارگر به عهده می‌گیرند. در صورتی که نماینده کارفرما خارج از اختیارات خود تعهدی بنماید و کارفرما آن را نپذیرد در مقابل کارفرما ضامن است.

وکیل اداره کار در تهران

قراردادی که بین طرفین بسته می شود مطابق ماده 10 قانون کار باید دارای موارد ذیل باشد که عبارت است:

  • مشخصات دقیق طرفین
  • نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد.
  • حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن
  • ساعات کار و مرخصی و تعطیلات 
  •  محل دقیق انجام کار
  • تاریخ انعقاد قرارداد
  • مدت قرارداد 
امتیاز دهید

پیام بگذارید