تفاوت پیش فروش و مشارکت در ساخت

تفاوت پیش فروش و مشارکت در ساخت

تفاوت پیش فروش و مشارکت در ساخت، موضوع این مقاله است که تیم وکیل ابراهیمی تصمیم گرفته به آن بپردازد تا در صورتی که شما هم می‌خواهید وارد این حوزه شوید، با اطلاعات کاملی بتوانید انواع قراردادهای مشارکت در ساخت یا پیش فروش را منعقد نموده و از این طریق کسب سود نماید، در صورتی که نیاز به بهترین وکیل ملکی برای مشارکت در ساخت یا پیش فروش دارید نیز می‌توانید از طریق شماره «09122724813» با متخصصین ما در تیم وکیل ابراهیمی در ارتباط باشید.

قرارداد پیش فروش ساختمان چیست؟

طبق قانون، هر عنوانی که به موجب آن، مالک زمین یا همان پیش فروشنده، متعهد به احداث یا تکمیل ملک ساختمانی در زمین مذکور شود و این ساختمان یا واحدهای آن را با هر نوع کاربری که در ابتدا یا در حین ساخت و تکمیل ساختمان تعیین شود به مالکیت طرف یا طرفین قرارداد (پیش خریدار یا خریداران) در بیاورد، از نظر قانونی به این نوع قرارداد، قرارداد پیش فروش ساختمان گفته می‌شود.

نکته مهم:

بد نیست بدانید که شما می‌توانید در این نوع قراردادها، ملک مدنظر که مورد معامله هست را بدون این که تکمیل یا اصلاً احداث شده باشد را خریداری نماید که از نظر قانونی هیچ ایرادی ندارد؛ به علاوه بد نیست بدانید که طبق قوانینی که در قرارداد ذکر می‌کنید، زمان مالکیت شما روی ملک تعیین می‌شود نه همان زمانی که اقدام به خریداری ملک کرده‌اید.

قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟

در سمت دیگر، نوعی قرارداد وجود دارد که به قرارداد مشارکت در ساخت معروف بوده و قوانین متفاوت با قوانین قرارداد پیش فروش دارد؛ در این نوع قرارداد، مالک ساختمان یا زمین، متعهد می‌شود که ملک و زمین خود را در اختیار سازنده قرار دهد تا سازنده طبق توافقاتی که با مالک داشته، اقدام به ساخت سازه مورد نظر نماید؛ در این نوع قرارداد، مالک و سازنده با توجه به هزینه‌هایی که متحمل می‌شوند، از مورد ساخته شده سهم می‌برند که از قبل در قرارداد ذکر شده است.

تفاوت پیش فروش و مشارکت در ساخت

تفاوت پیش فروش و مشارکت در ساخت

تفاوت قرارداد پیش فروش ساختمان و مشارکت در ساخت با توجه به مواردی که بیان شد، کاملاً مشهود می‌باشد، اما بد نیست بدانید که این نوع قراردادها از نظر نحوه اخذ قرارداد نیز با هم تفاوت‌هایی دارند که در ادامه با این تفاوت‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

  1. بستن قرارداد در دفاتر اسناد رسمی

اولین و شاید مهم‌ترین تفاوت در قراردادهای پیش فروش با مشارکت در ساخت، محدودیت در بستن قراردادهای پیش فروش می‌باشد که بستن این نوع قراردادها را فقط محدود به دفاتر اسناد رسمی نموده و در صورت بستن این نوع قراردادها در محلی دیگر، طرفین قرارداد دچار تخلف شده و مجرم محسوب می‌شوند؛ از طرف دیگر قراردادهای مشارکت در ساخت به این شکل نبوده و می‌توان در بنگاه‌های معاملات ملک نیز این نوع قراردادها را اخذ نمود.

  1. میزان سهم طرفین در قراردادها

در قراردادهای مشارکت، سهمی برای طرفین وجود ندارد، زیرا یک طرف سازنده ملک می‌باشد که در نقش فروشنده بوده و یک سمت خریدار ملک قرار دارد که با پرداخت هزینه، در زمان معین به عنوان صاحب ملک شناخته می‌شود و سازنده ملک بعد از این زمان هیچ ادعایی نمی‌تواند نسبت به ملک نماید؛ اما در قراردادهای مشارکت در ساخت به این شکل نبوده و بین مالک زمین و سازنده، توافقاتی صورت می‌گیرد تا سهم هر فرد مشخص شود.

  1. نحوه پرداخت پول در قراردادها

معمولاً در قراردادهای پیش فروش، مقداری پول در ابتدا دریافت و باقی مبالغ به صورت اقساطی دریافت می‌شود تا خریدار بتواند به راحتی ملک را خرید نموده و سازنده نیز در چند مرحله بتواند میزان بودجه لازم برای ساخت و تکمیل ساختمان را تأمین نماید؛ اما در قراردادهای مشارکت در ساخت این شکل پرداخت وجود ندارد، زیرا یک سمت مالک زمین ایستاده و در سمت دیگر، سازنده که باید بودجه ساخت زمین را تأمین نماید.

شرط پیش فروش واحدها در قرارداد مشارکت در ساخت

در قراردادهای مشارکت در ساخت، روشی وجود دارد که سازنده از طریق هماهنگی با مالک یا بدون هماهنگی او (در صورتی که قرارداد ناقص نوشته شده باشد که سبب فروش مال غیر در مشارکت در ساخت شود)، می‌تواند برای تأمین منابع مورد نیاز جهت ساخت و ساز، واحدهای ساختمان را پیش فروش نماید که این مدل از قرارداد به صورت ترکیبی از قراردادهای پیش فروش و مشارکت در ساخت می‌باشد؛ دقت داشته باشید که این نوع قرارداد بسیار حساس بوده و باید حتماً تحت نظر وکیل متخصص نوشته شود تا راه برای کلاه برداری را ببندد.

چرا به مشاوره آنلاین قراردادهای پیش فروش و مشارکت در ساخت نیاز داریم؟

یکی از نکات مهم در قراردادهای پیش فروش که راه کلاه برداری را باز می‌گذارد، عدم آگاهی مالک از قوانین است که به همین سبب، مالک زمین تمام اختیارات را به سازنده می‌دهد و فرد نیز بعد از تکمیل واحدها، آن‌ها را به مالکین جدید که از قبل این واحدها را پیش خرید کرده‌اند می‌دهد؛ دقت داشته باشید که برای بستن این نوع قراردادها باید حتماً از مشاوره حقوقی استفاده کنید که برای این امر، می‌توانید از طریق شماره «09122724813» با متخصصین ما در تیم وکیل ابراهیمی در ارتباط باشید.

بهترین وکیل دعاوی ملکی در تهران

با توجه به اهمیت تفاوت پیش فروش و مشارکت در ساخت، ممکن است شما نیز به هر دلیلی تحت کلاه برداری قرار گرفته باشید یا نیاز به افراد متخصص داشته باشید که به جای شما این نوع قراردادها را آماده نمایند که با توجه به این موضوع، می‌توانید از طریق واتساپ یا شماره «09122724813» با متخصصین ما و وکیل مشارکت در ساخت در ارتباط باشید تا به بهترین شکل ممکن از منافع شما در قراردادهای مشارکت در ساخت و پیش فروش، دفاع کنیم.

تفاوت قرارداد و مشارکت در ساخت

قرارداد پیش فروش یا مشارکت در ساخت، کدام سود بیشتری دارد؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که سود یک کار را مشخص می‌کند، میزان ریسک پذیری و انعطاف آن کار می‌باشد که با توجه به این موضوع، می‌توان قراردادهای مشارکت در ساخت را در صورتی که به شکلی صحیح نگارش شده باشند و فرصت کلاه برداری را از طرف مقابل گرفته باشند، عامل سود ساز تر نسبت به قراردادهای پیش فروش دانست.

چگونه ریسک قراردادهای مشارکت در ساخت را کاهش دهیم؟

قبل‌تر نیز اشاره داشتیم که مشاوره آنلاین در قراردادهای پیش فروش و مشارکت در ساخت، می‌تواند جلوی مشکلات احتمالی که به هر دلیل ممکن است به وقوع بپیوندد را بگیرد که از این حیث نیز، اگر به فکر اخذ قراردادهای مشارکت در ساخت هستید تا سود بیشتری ببرید ولی نمی‌خواهید به شدت ریسک کنید و همه چیز را به شانس بسپارید.

بهترین کار این است که به واسطه استفاده از تخصص و مهارت افراد مجرب مانند تیم وکیل ابراهیمی، قرارداد خود را به شکلی اخذ نماید که کمترین ریسک ممکن را برای شما داشته باشید؛ با توجه به موضوعات گفته شده، برای ارتباط با متخصصین ما در تیم وکیل ابراهیمی، می‌توانید از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

تفاوت پیش فروش و مشارکت در ساخت، قدرت انتخاب برای سرمایه گذاری افراد مختلف را در هر کدام از این قراردادها سلب می‌کند که در این مقاله به این موضوع نیز پرداختیم که کدام نوع قرارداد می‌تواند سود سازی بهتری برای شما داشته باشد؛ البته دقت داشته باشید که فرقی ندارد که شما می‌خواهید از قراردادهای پیش فروش یا مشارکت ساخت برای سرمایه و ملک خود استفاده کنید.

زیرا اگر تخصص در این زمینه نداشته باشید، به احتمال 99 درصد کیس مناسبی برای کلاه برداری هستید و ملک و منابع مالی خود را از دست می‌دهید، پس بهترین کار این است، قبل از هر کاری از خدمات مشاوره‌ای تیم وکیل ابراهیمی که با بهترین قیمت ارائه می‌شود، استفاده نماید.

امتیاز دهید

پیام بگذارید