موارد عزل مدیر ساختمان

موارد عزل مدیر ساختمان موضوع این مقاله است که با توجه به اهمیت قوانین آپارتمان نشینی، قطعاً می‌تواند به شما در شرایط مختلف کمک کند. با توجه به اهمیت انتخاب مدیر ساختمان در کاهش دعاوی مربوط به ساختمان‌ها مثل عدم پرداخت حق شارژ یا تعمیرات، شاید برای شما هم سؤال باشد که در چه شرایطی می‌توان مدیر ساختمان را عزل نمود و آیا اصلاً این امر امکان پذیر است یا خیر؟ با ما همراه باشید تا صفر تا صد عزل مدیر ساختمان و موارد کلی آن را بررسی کنیم.

شماره تماس وکیل ملکی:

این مقاله توسط حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل پایه یگ دادگستری و مشاوره حقوقی به نگارش درآمده است. شما همراهان عزیز می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی فوری با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید.

موارد عزل مدیریت ساختمان:

به شکل‌های مختلفی می‌توان یک مدیر ساختمان را از منصب خود عزل نمود که هر کدام در شرایط مختلف می‌توانند به سادگی انجام شوند. البته دقت داشته باشید که عزل مدیر ساختمان در شرایط عادی که توسط هیئت مدیره انجام می‌شود پیروی قوانین خاصی است که در ادامه به این موضوع نیز می‌پردازیم. فارغ از موضوعات گفته شده، از مهم‌ترین دلایل عوض کردن مدیر و منصوب شدن مدیر جدید ساختمان، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • فوت شدن مدیر ساختمان
  • عزل مدیر توسط هیئت مدیره
  • حجر و یا محجور شدن مدیریت
  • استعفای مدیر ساختمان
  • پایان یافتن زمان مدیریت

  • استعفا و پایان یافتن زمان مدیریت:

با توجه به این که در ساده‌ترین حالت مدیریت می‌تواند با استعفا دادن وظیفه خود را به دیگری بسپارد یا با پایان زمان وظیفه مدیریت، می‌توان مدیری جدیدی انتخاب نمود در ابتدا به این وضعیت پرداختیم. البته دقت داشته باشید که برای استعفا دادن مدیر نیز شرایطی وجود دارد که با قبولی این شرایط مدیر می‌تواند استعفا دهد.

  • فوت شدن مدیر ساختمان:

در حالت دوم، مدیر به هر دلیلی فوت می‌کند که در این شرایط هیئت مدیره ساختمان در مجمع عمومی اقدام به تصمیم گیری نموده و مدیر جدید ساختمان مشخص و معرفی می‌کنند.

  • محجور شدن مدیریت:

در حالت سوم، مدیریت به هر دلیلی محجور شده و دیگر صلاحیت مدیریت ساختمان را ندارد که بدین سان، هیئت مدیره ساختمان اقدام به عزل مدیر ساختمان و منصوب کردن مدیر جدید می‌نمایند. البته بد نیست بدانید که محجور شدن، جزو موارد عزل مدیر ساختمان هست ولی اتفاق افتادن آن به شدت کم است.

عزل مدیر ساختمان توسط هیئت مدیره ساختمان:

در موارد عزل مدیر ساختمان، می‌توان مهم‌ترین مورد را تصمیم هیئت مدیره مبنی به عزل مدیر ساختمان دانست که سخت‌تر از موارد قبلی بوده و برای این امر نیاز به شرایط ویژه‌ای است. به بیان بهتر برای عزل مدیر ساختمان در این شرایط باید تخلفات مدیر ساختمان احراز شده و بتوان ثابت نمود که مدیر ساختمان فرد شایسته‌ای برای مدیریت ساختمان نمی‌باشد. بد نیست بدانید در صورتی که نتوان بی کفایت بودن مدیر ساختمان را ثابت نمود، نمی‌توان اقدام به عزل مدیر ساختمان نمود.

مشاوره حقوقی فوری برای عزل مدیر ساختمان:

با توجه به موارد عزل مدیر ساختمان، در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی رایگان و فوری برای عزل مدیر ساختمان دارید، می‌توانید از طریق شماره «09122724813» با متخصصین ما در تیم وکیل ابراهیمی در ارتباط باشید. به علاوه می‌توانید جهت پیگیری تخلفات مدیریت ساختمان نیز از طریق شماره اعلام شده با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

1 دیدگاه

  • Kamyab

    1401-02-17 - 1:10 ق.ظ

    باسلام بنده در یک واحد اپارتمان تک واحدی ک چهار واحد بیشتر نیست بنده ازعملکرد ضعیف مدیر رضایت ندارم ایا میتوان مجزا مدیر را وظیفه ای خودم به ایشون اعطا کردم عزل کرد

پیام بگذارید