شرایط ارث بردن زن بعد طلاق

شرایط ارث بردن زن بعد طلاق یکی از مسائل مهم در بحث ارثیه شوهر است که در این مقاله به طور اختصاصی به آن می‌پردازیم و صفر تا صد شرایط ارث بردن زن بعد طلاق را بررسی می‌کنیم. پس اگر می‌خواهید با شرایط گرفتن ارثیه از شوهر آشنا باشید و به دنبال وکیل ارث در تهران هستید، به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید.

شماره تماس وکیل ارث در تهران:

این مقاله توسط حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل مجرب و متخصص در دعاوی مربوط به ارث و امور حسبی به نگارش درآمده است. شما همراهان عزیز می توانید جهت دریافت پاسخ سوالات حقوقی خود با شماره 09122724813 و یا 91010983-021 تماس حاصل نمایید و مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته دریافت نمایید.

ارث زن بعد از عده

شرایط ارث بردن زن بعد طلاق به چه شکل است؟

طبق قانون مدنی و شرایط عموم جامعه، زن و شوهر تنها زمانی از هم ارث می‌برند که رابطه زوجیت دائمی داشته باشند و در غیر این صورت هیچ حقی از هم نخواهند داشت مگر در شرایطی که به واسطه طلاق رجعی از هم جدا شده باشند و مرد در مدت زمان عده طلاق، فوت نماید. البته ارث بردن زن از مرد بعد از طلاق ابعاد مختلفی دارد که باید بررسی شود ولی به طور کلی طلاق رجعی تنها استثنایی و شرایط ارث بردن زن بعد طلاق از همسر است.

آیا بعد از تمام شدن زمان عده طلاق، باز هم ارث به زن تعلق می‌گیرد؟

خیر: طبق قانون مدنی، تنها در صورتی به زن ارث تعلق می‌گیرد که زوجیت دائمی داشته باشند یا در زمان عده طلاق مرد فوت نماید که با توجه به این موضوع، می‌توان نتیجه گرفت، حتی اگر مرد بعد از زمان عده طلاق نیز فوت نماید، باز هم ارثی به زن تعلق نمی‌گیرد.

منظور از طلاق رجعی چیست؟

همانطور که گفته شد، در صورتی زن می‌تواند از شوهر خود بعد از طلاق ارثیه دریافت کند که از شوهر خود طلاق رجعی گرفته باشد و فرد قبل از تمام شدن زمان طلاق فوت کند، ولی سؤال اصلی این است که اصلاً طلاق رجعی چیست؟

به طور خیلی ساده، می‌توان گفت که طلاق رجعی نوعی از طلاق است که در آن مرد تا زمانی که عده طلاق تمام نشده باشد، می‌توانید بدون نیاز به عقد مجدد به زندگی خود بازگشته و با همسر خود زندگی کند. در این شرایط اگر مرد قبل از زمان مقرر طلاق فوت نماید، همسر می‌تواند اقدام به دریافت ارثیه نیز نماید.

مقالات ذیل را بخوانید و آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و در صورت داشتن هرگونه سوالی با شماره 09122724813 و یا 91010983-021 تماس حاصل نمایید.

مالیات بر ارث

شماره وکیل طلاق

سهم ارث زن بعد از طلاق

بهترین وکیل ارثیه در تهران:

در صورتی که شما نیز دچار این مشکل هستید و می‌خواهید اقدام قانونی نماید تا به حق و حقوق خود برسید ولی نمی‌دانید که باید دقیقاً چه کاری انجام دهید، می‌توانید با بهترین وکیل دریافت ارثیه در تهران از طریق شماره «09122724813 و یا 91010983-021 » در تماس باشید. دقت داشته باشید که دقت عمل و توانایی وکیل ارث در این نوع پرونده بسیار حساس است که با توجه به همین موضوع، توصیه می‌کنیم از خدمات بهترین وکیل ارث در تهران استفاده نماید.

آیا میزان ارث زن از مرد در طلاق رجعی تغییر پیدا می‌کند؟

میزان ارث زن از مال همسر با توجه به قانون مدنی از 1.8 تا 1.4 مال متغیر است که با توجه به شرایط مختلف تقسیم بندی می‌شود؛ اما این که زن در زمان طلاق رجعی اقدام به دریافت ارثیه نماید یا زمانی که در زوجییت دائمی فرد است، نمی‌تواند به تنهایی دلیلی باشد که میزان مهریه را کاهش یا افزایش دهد. برای اطلاعات بیشتر از مشاوره رایگان حقوقی دریافت ارثیه ما از طریق شماره «» استفاده نماید.

امتیاز دهید

پیام بگذارید