ملکی

نفقه زن در زمان عده وفات شوهر

نفقه زن پس از فوت شوهربه چه شکل است و چه کسانی موظف به پرداخت نفقه زن هستند؟ در این مقاله به سؤالات مهم درباره نفقه زن بعد از فوت شوهر و البته در زمان عقد موقت می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید. به علاوه اگر نیاز به وکیل نفقه در تهران نیاز دارید، از طریق شماره «۰۹۱۲۲۷۲۴۸۱۳» با وکیل پایه یک دادگستری، حمید رضا برادران ابراهیمی در ارتباط باشید.

شماره وکیل وکیل خانواده:

مقاله نفقه زن پس از فوت شوهر توسط حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی به نگارش در آمده است. شما همراهان عزیز می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی فوری و مشاوره حقوقی 24 ساعته رایگان با شماره 09122724813 و یا 91010983-021 تماس حاصل نمایید. نفقه زن در زمان عده

نفقه زن در زمان عده وفات شوهر به چه شکل است؟

همانطور که درباره حقوق زن بعد از فوت شوهر در قانون پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده، ما نیز به این قوانین می‌پردازیم و شرایط دریافت نفقه از همسر را بررسی می‌کنیم. بر اساس قانون مدنی، دریافت نفقه توسط زنی که عده وفات شوهر را نگه داشته باشد، امری کاملاً قانونی است. براساس همین قانون مدنی، در صورتی که زن عده وفات شوهر را نگه داشته باشد، پرداخت نفقه به او امری لازم‌الجرا می‌باشد و این نفقه از اموال شوهر به او داده می‌شود. البته در شرایطی که فرد مالی نداشته باشد، نیز نفقه به زن از طریقی دیگر باید پرداخت شود که در ادامه به آن نیز می‌پردازیم.

بعد از فوت همسر، پرداخت نفقه زن به عهده چه کسی است؟

همانطور که گفته شد، نفقه باید به زنی که عده وفات همسر را نگه داشته پرداخته شود و هزینه آن نیز از اموال همسر پرداخت می‌شود. اما در صورتی که فرد مالی نداشته باشد، نفقه باید توسط چه کسی پرداخت شود؟ براساس قانون در صورتی که فرد مالی نداشته باشد، نفقه همسر از خویشاوندان او دریافت و به همسر داده می‌شود.

بعد از زمان عده زن می‌تواند تقاضای نفقه کند؟

خیر: طبق ماده 1110 قانون مدنی، زن تا زمانی که موظف است عده همسر (4 ماه و 10 روز) را نگه دارد، می‌تواند اقدام به دریافت نفقه نماید. ولی بعد از این مدت، با توجه به این که محدودیتی برای ازدواج فرد وجود ندارد، دیگری نفقه‌ای به زن تعلق نمی‌گیرد و فرد به لحاظ قانونی نمی‌تواند تقاضای نفقه نماید. پس به طور کلی تکلیف نفقه بعد از فوت همسر برای مدت معلوم (4 ماه و 10 روز) به عهده خانواده همسر می‌باشد. حقوق زن بعد از فوت شوهر

حکم نفقه در عقد موقت به چه شکل است؟

ازدواج موقت (صیغه) برخلاف ازدواج دائم که امکان دریافت نفقه برای زن را امکان پذیر می کند، هیچ حقی به زن از نظر دریافت نفقه نمی دهد. به بیان دیگر، در ازدواج موقت به زن نفقه تعلق نمی گیرد و فرد نمی تواند به صورت قانونی اقدام به دریافت نفقه نماید.

نفقه زن باردار در عده وفات شوهر:

نفقه زن حامل در عده وفات نیز به صورت قانونی پیش بینی شده و با توجه به حامل بودن زن، تا زمانی که فرد وضع حمل نکند، نفقه به او تعلق می‌گیرد و از اموال همسر یا با دریافت مال از خویشاوندان همسر، نفقه به زن پرداخت می‌شود. مدت زمان دریافت نفقه در زمان باردار بودن زن با توجه به زمانی که فرزند به دنیا می‌آید مشخص می‌شود و صرفاً 4 ماه و 10 روز نخواهد بود. بد نیست بدانید، در شرایطی که فرد در ماه های ابتدایی بارداری باشد به مدت 8 ماه به اون نفقه تعلق خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *