حقوقی

مشاوره حقوقی مالک و مستأجر

مشاوره حقوقی مالک و مستأجر یکی از خدمات تخصصی تیم وکیل ابراهیمی است که با توجه به اهمیت موضوعات پیرامون مالک و مستأجر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ با توجه به این که مالک و مستأجر نسبت به هم و اخذ قراردادی که انجام می‌دهند، وظایفی دارند، در برخی از موارد به دلیل تخلفات از سمت طرفین، نیاز به حضور وکیل دعاوی مالک و مستأجر می‌شود و کار جنبه قانونی پیدا می‌کند که با توجه به گستردگی موضوعات پیرامون دعاوی ملکی بین مالک و مستأجر، در این مقاله به این مطالب می‌پردازیم. پس اگر می‌خواهید بدون مشکل اقدام به اخذ قرارداد ملک اجاره‌ای نماید و یا در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان مالک و مستأجر دارید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

چه زمانی به مشاوره حقوقی مالک و مستأجر نیاز داریم؟

یکی از نکات مهم درباره دعاوی مالک و مستأجر، نحوه جلوگیری از بروز این حوادث در همان ابتدا می‌باشد که استفاده از مشاوره حقوقی مالک و مستأجر را قبل از اخذ قرارداد الزامی می‌دارد؛ به بیان دیگر بهترین کار این است که همان ابتدا و قبل از این که حق و حقوق شما توسط طرف قرارداد ضایع شود، از مشاوره حقوقی فوری و رایگان استفاده نماید که با توجه به این موضوع، توصیه می‌کنیم از طریق شماره «09122724813» با متخصصین ما در وکیل ابراهیمی در ارتباط باشید.

بهترین وکیل دعاوی مالک و مستأجر در تهران

در صورتی که در تهران ساکن هستید و به هر دلیل درگیر دعاوی و مشاوره حقوقی مالک و مستأجر هستید و می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه از منافع و حق خود دفاع نماید، نیاز به بهترین وکیل مالک و مستأجر تهران دارید که برای ارتباط با تیم ما می‌توانید از طریق شماره «09122724813» اقدام نماید؛ دقت داشته باشید که برای رسیدن به حق و حقوق خود فقط یکبار هزینه کنید تا بدون نیاز به استفاده از خدمات وکلای مختلف، بتوانید در کمترین زمان ممکن به حق و حقوق خود برسید؛ بد نیست بدانید که تیم وکیل ابراهیمی در تمام مدت و در طول راه برای رسیدن به موفقیت به شما کمک می‌کند.

مهم‌ترین نکات برای اخذ قرارداد اجاره

یکی از نکات ویژه که می‌تواند مشکلات بین مالک و مستأجر را به شدت کاهش دهد، اخذ قرارداد با بالاترین استانداردهای ممکن است که با توجه به این موضوع، در ادامه مهم‌ترین نکات در اخذ قرار داد بین مالک و مستأجر را بررسی می‌کنیم.
  1. اطلاعات کامل شغلی و شخصی طرفین باید در قرارداد ذکر شود
  2. آدرس دقیق محل مورد اجاره و قید موضوع قانونی بودن اقامت مستأجر در محل مورد اجاره
  3. مورد اجاره در عقد قرارداد در تصرف چه شخصی بوده و اگر این فرد مستأجر نیست باید ذکر شود در چه شرایطی تحویل مستأجر داده می‌شود
  4. ذکر تمامی اقلام موجود در خانه به علاوه وضعیت سلامت این اقلام
  5. ذکر تمامی خرابی‌های موجود در خانه یا اقلام آن
  6. سلب مستأجر از حق اجاره دادن ملک به شخص دیگر
نکته مهم: موارد ذکر شده، فقط چند نمونه از نکات مهمی است که باید در قرارداد مالک و مستأجر ذکر شود و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید؛ بد نیست بدانید که همین نکات باعث می‌شود که شما همواره و قبل از اخذ قرارداد اجاره نیاز به دریافت مشاوره حقوقی مالک و مستأجر دارید.

هزینه ملک‌های اجاره‌ای برعهد کیست؟

تمام هزینه‌های ملک اعم از تعمیرات و نگهداری مطلوب وسایل موجود در خانه به عهده موجر می‌باشد که طبق ماده 486 قانون مدنی بدین شکل در نظر گرفته شده است؛ البته دقت داشته باشید که ممکن است در قرارداد بین مالک و مستأجر موارد به شکل دیگر ذکر شده باشد که در این زمان طبق توافق باید عمل شود.

وظایف مستأجر مطابق قرارداد اجاره چیست؟

طبق قانون مدنی، موارد مختلفی به عنوان وظیفه برای مستأجر در قرارداد اجاره در نظر گرفته شده است که عدم رعایت هر کدام می‌تواند باعث پرداخت خسارت به مالک و حتی دادن حکم تخلیه توسط دادگاه شود که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.
  • استفاده متعارف از مورد اجاره شده
  • امانتداری نسبت به مورد اجاره شده
  • پرداخت اجاره بها در زمان مقرر

مطالبه خسارت از مستأجر به چه شکل است؟

مطالبه خسارت ملک از مستأجر در برخی از موارد پیش می‌آید که برخلاف تعهدهای مستأجر، فرد به هر شکلی باعث معیوب یا تخریب ملک یا وسایل داخل آن شده است که در این صورت، مالک اقدام به دریافت خسارت از مستأجر می‌کند که در این شرایط، مالک فقط می‌تواند از طریق دادگاه اقدام نماید و نمی‌تواند بدون هماهنگی و به صورت خودسر اقدام به برداشت از ودیعه مستأجر نماید؛ به بیان دیگر زمانی که قاضی مجاب به پرداخت خسارت توسط مستأجر به مالک به دلیل وارد کردن خسارت به مالک رسید، از پول ودیعه که به قوه قضایه پرداخت شده، خسارت مالک را تأمین می‌کند.

سؤالات متداول درباره دعاوی مالک و مستأجر

با توجه به این که موارد مشاوره حقوقی آنلاین آپارتمان بابت مالک و مستأجر از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است، در ادامه به مهم‌ترین سؤالات مالکین و مستاجرها می‌پردازیم تا اگر شما نیز درگیر دعاوی و مشاوره حقوقی مالک و مستأجر هستید، با اطلاعات بیشتری بتوانید در این زمینه از منافع خود دفاع نماید؛ البته دقت داشته باشید که قطعاً ما نمی‌توانیم در این مقاله به تمام سؤالات شما پاسخ دهیم، پس اگر به جواب سؤالات خود در ادامه نرسید، از طریق شماره «09122724813» با متخصصین ما در ارتباط باشید.
  1. آیا مستأجر می‌تواند ملک ما را به اجاره دهد؟
اگر در قرار ذکر شده باشد که مستأجر حق این کار را دارا می‌باشد، می‌تواند به شخص ثالثی ملک را اجاره دهد ولی در حال حاضر در تمامی قراردادها مالک، مستأجر را از این حق سلب می‌کند، مگر در صورتی که هماهنگی بین مالک و مستأجر رخ داده باشد.
  1. در صورت معیوب بودن ملک، پرداخت اجاره به چه شکل است؟
در صورتی که بعد از عقد قرارداد اجاره، مشخص شود که ملک معیوب بوده ولی مالک به آن اشاره نکرده، مستأجر بدون پرداخت اجاره بها می‌تواند اقدام به فسخ قرارداد اجاره نماید.
  1. در چه شرایطی می‌توان مستأجر را قبل از موعد تخلیه، از ملک بیرون کرد؟
بد نیست بدانید که در برخی موارد، مالک می‌تواند بدون توجه به موعد مقرر، مستأجر را از ملک خود بیرون نماید که این شرایط شامل لیست زیر است.
  • عدم یا پرداخت ناقص اجاره بها توسط مستأجر
  • عدم پرداخت اجاره بها به مدت بیش از 10 روز یا تعداد روزهایی که در قرارداد مشخص شده
  • در صورت اجاره دادن ملک توسط مستأجر بدون هماهنگی با صاحب ملک
  • انجام اعمال نادرست از نظر قانونی، عرفی و شرعی توسط مستأجر
  • عدم اهمیت دادن به تعهداتی که در قرارداد ذکر شده
  • نیاز به تعمیر اساسی خانه و مخالفت مستأجر با این تعمیرات
  1. در صورت وجود اجاره عقب افتاده چه حکمی برای مستأجر صادر می‌شود؟
همانطور که گفته شد، یکی از وظایف مهم مستأجر نسبت به ملک مورد اجاره و مالک آن، پرداخت به موقع اجاره بها است که در صورت عقب افتادگی یا عدم پرداخت آن به هر دلیلی، مالک می‌تواند با مراجعه به دادگاه، اجاره بهای خود را از مبلغ ودیعه برداشته و حکم تخلیه مستأجر را نیز دریافت نماید. نتیجه گیری مشاوره حقوقی مالک و مستأجر با توجه به گستردگی این نوع دعاوی، یکی از بهترین روش‌های حل این دعاوی در همان ابتدا و بدون هیچ گونه مراجعه به دادگاه می‌باشد؛ به علاوه مشاوره مالک و مستأجر در زمان اخذ قرارداد به شما کمک می‌کند تا لازم نباشد در ادامه درگیر خیلی از دعاوی مربوط به مالک و مستأجر شوید که در همان ابتدا می‌توانستید با اخذ یک قرارداد درست، احتمال وقوع مشکل را به صفر برسانید؛ در نهایت ما در تیم وکیل ابراهیمی آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای برای دعاوی مالک و مستأجر به شما هستیم تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن و در سریع‌ترین زمان، مشکلات حقوقی را با حفظ منافع، به پایان برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *