وکیل مهریه در تهران

وکیل مهریه در تهران : یکی از حقوق های مالی که به موجب ازدواج به زن تعلق می گیرد، مهریه است. طبق قانون به مجرد عقد، زن مالک مهر می شود و حق هر گونه تصرفی را در مهر خود دارد. مهریه در سند ازدواج درج می شود که بر اساس آن زوج باید طبق محتوای سند ازدواج و شروط مربوط مهریه که در سند آورده شده، هر زمان که زوجه مهریه خود را خواست، اقدام به پرداخت نماید؛ اما همیشه گرفتن مهریه به این سادگی ها هم نیست و در خیلی از موارد نیاز به وکیل مهریه می شود. شما با سپردن وکالت مهریه خود به وکیل مهریه از این مسائله که حقتان به درستی دریافت می شود، اطمینان حاصل می کنید.

شماره تماس وکیل مهریه در تهران:

اگر به دنبال بهترین وکیل مهریه در تهران هستید ولی نمی دانید که باید سراغ چه کسی بروید می توانید از طریق شماره‌ی «09122724813» با متخصصین تیم حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل دادگستری در ارتباط باشید.

وکیل مهریه در تهران:

زمانی که به هر دلیل زوجه نتواند مهریه خود را دریافت یا در دریافت آن مشکل داشته باشد، به سراغ وکیل می رود که به موجب آن وکیل با عقد قراردادی طبق قانون مدنی، وکالت این فرد را به عهده گرفته و اقدامات لازم را انجام می دهد. البته مرد نیز می تواند از وجود وکیل مهریه بهره ببرد و با توجه به مسائل مختلف مانند عدم بضاعت مالی یا هر مشکل دیگری که باعث شده فرد از پرداخت مهریه سر باز بزند، از خود دفاع کند.

وکیل تسخیری برای مهریه کیست؟

مطمئنا در خیلی از موارد اسم وکیل تسخیری برای مهریه به گوش تان خورده است اما نمی دانید تفاوت وکیل تسخیری مهریه با وکیل انتخابی مهریه در چیست؟ اگر خیلی ساده بخواهیم به تفاوت کلمه وکیل تسخیری و وکیل انتخابی اشاره کنیم، باید گفت که زمانی که شما بضاعت مالی دارید می توانید برای خود یک وکیل مهریه انتخاب کنید، اما زمانی که شما بضاعت مالی نداشته باشید و نتوانید وکیل متخصص مهریه داشته باشید، از سمت دادگاه به رایگان یک وکیل تسخیری مهریه برای شما قرار داده می شود تا هر دو طرف از حقوق یکسان بهره برده باشند.

وکیل-مهریه-vakil-mehriye

بیشتر بخوانید شاید برای شما مفید باشد:

طلاق از طرف زن

دادخواست طلاق توافقی

دادخواست مطالبه مهریه

محاسبه مهریه به نرخ روز

مشاوره حقوقی رایگان ۲۴ ساعته

هزینه وکیل مهریه چقدر است؟

هزینه وکیل برای اجرا گذاشتن مهریه یک رغم ثابت نمی باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال برای پرونده های مالی که حداکثر 10 میلیون تومان باشند میزان هزینه وکیل 6 درصد این 10 میلیون می باشد ولی در پرونده های مالی که از 10 میلیون تومان شروع و تا 100 میلیون تومان می رسد این میزان هزینه به 4 درصد و در پرونده های مالی 100 تا 500 میلیون تومان هزینه وکیل به 3 درصد کاهش پیدا می کند. البته در پرونده های مالی بیشتر از 500 میلیون تومان هزینه وکیل مهریه به 2 درصد می رسد ولی جالب است بدانید که با توافق وکیل و موکل هزینه ها به شکل دیگری حساب شده و طبق قانون نیز هیچ مشکلی در آن وجود ندارد، پس نمی توان قیمت مشخصی برای این گونه پرونده ها تعیین نمود.

چند درصد مهریه به وکیل مهریه تعلق می گیرد؟

یکی از سوالاتی که از ما خیلی پرسیده می شود، این است که به طور قانونی چند درصد مهریه به وکیل تعلق می گیرد؟ همان‌طور که در قبل تر گفته شد با توجه به میزان مهریه درصد هزینه وکیل نیز کاهش یا افزایش می یابد اما در اکثر موارد وکیل و موکل طبق توافقی این درصد را تعیین می کنند.

ویژگی های وکیل مهریه:

توصیه می کنیم اگر به دنبال وکیل مَهریه خود در شهر تهران هستید حتما ویژگی هایی که در ادامه گفته می شود را بررسی نمود و طبق آن اقدام به اخذ وکیل نماید. دقت داشته باشید که وکیل  باید بتواند در پرونده حقوقی شما به بهترین شکل عمل نماید، پس در انتخاب خود دقت داشته باشید.

  • دقت داشته باشید که فرد حتما وکیل پایه یک دادگستری بوده باشد و در حوزه مهریه برای مدت طولانی فعالیت حرفه ای داشته باشد.
  • صرفا از روی جنسیت و سن وکیل او را انتخاب نکنید و روی رزومه وکیل دقت داشته باشید.
  • به جای الگو گرفتن از روی تبلیغات مختلف و انتخاب اشتباه به رزومه وکیل دقت کنید و برای یک انتخاب درست قبل از هر کاری با وکیل صحبت کرده و از او مشاوره دریافت کنید.
  • حتما در مورد توانایی، سابقه، شهرت، اخلاق حرفه ای و حق‌الوکاله وکیل مهریه تحقیق کنید تا بهترین انتخاب داشته باشید.

مزایای وصول مَهریه:

  • نیازی به حضوری زوجه در دادگاه و مراحل پرونده نیست.
  • در کمترین زمان ممکن فرد به مهریه خود می رسد.
  • در صورت وجود هرگونه مال که برای مرد باشد، وکیل مهریه به سرعت آن ها را متوقف می کند.
  • در صورت عدم پرداخت مهریه، وکیل به صورت حکم جلب فرد را می گیرد.

وکیل مَهریه در طلاق توافقی:

در حال حاضر طلاق توافقی یکی از شایع ترین نوع طلاق ها می باشد که به واسطه‌ی آن بین زوج و زوجه توافقی حاصل می شود تا مهریه به طور کامل، ناقص پرداخت شود. یا در خیلی از موارد در عوض حضانت فرزند یا فرزندان به طور کلی پرداخت نشود. نقش مهم وکیل مهریه در طلاق توافقی همیشه آشکار بوده و به همه توصیه می شود که اگر می خواهید طلاق توافقی بگیرید حتما قبل از هر اقدام قانونی به سراغ وکیل حقوقی برای طلاق و مهریه توافقی بروید.

وکیل آنلاین مهریه

راه های وصول مهریه:

به طور کلی شما از سه راه «ارسال اظهار نامه به شوهر، از طریق اجرای ثبت و از طریق دادگاه» می توانید اقدام به وصل مهریه خود کنید که با توجه به شرایط خود می توانید از راه های ذکر شده استفاده کنید. دقت داشته باشید که برای اقدام به وصول مَهریه برای انتخاب بهترین راه ممکن حتما با وکیل مهریه و طلاق خود مشورت کنید.

آیا بعد از مرگ همسر می توان مهریه دریافت نمود؟

شاید برای شما هم سوال بوده باشد که گرفتن مهریه بعد از مرگ همسر به چه شکل است و آیا اصلا گرفتن مهریه از همسر فوت شده امکان پذیر است یا خیر؟

پاسخ به این سوال بدین شکل است که پس از فوت زوج، زوجه مستحق دریافت تمام مهریه از ماترک متوفی می باشد و به علاوه این موضوع که با باکره بودن زن مهریه او نیز نصف می شود، در این گونه موارد به هر حال مهریه زوج باید به صورت کامل توسط ماترک متوفی پرداخت شود. با وجود قوانین این چنینی، وکیل مهریه می تواند از سمت موکل خود اقدام به دریافت کامل مهریه نماید یا با توجه به شرایط و با توافق با موکل خود بهترین اقدام ممکن را انجام دهد.

تفاوت مهریه عندالاستطاعه و عندالمطالبه:

ساده ترین تفاوت این دو شکل مهریه در نحوه پرداخت آن ها می باشد. در مهریه عندالمطالبه فرد به این که توان مالی برای پرداخت مالی یک جای مهریه همسر خود را دارد، مهر تایید زده و در صورت درخواست، زن باید این ادعا را ثابت نماید. ولی در مهریه عندالاستطاعه فرض بر این می شود که فرد توانایی مالی پرداخت مهریه کامل همسر را نداشته و به اندازه ای که توان مالی داشته باشد باید مهریه پرداخت نماید و اگر زوجه مهریه کامل می خواهد باید خلاف ادعای عدم بضاعت مالی زوج را ثابت نماید.

نوع مهریه تعیین در سند ازدواج از کدام نوع است؟

این که مَهریه از نوع عندالاستطاعه یا عندالمطالبه باشد باید با توافق طرفین تعیین و در سند ازدواج معلوم شود، ولی در حال حاضر در غالب سند های ازدواج با توجه به درخواست خانواده عروس، نوع مهریه به شکل عندالمطالبه تعیین می شود. دقت داشته باشید که مهریه می تواند به دو بخش تقسیم شود که بخشی عندالمطالبه بوده و بخشی عندالاستطاعه که این موضوع نیز با توافق طرفین باید تصمیم گیری و در سند آورده شود.

نحوه پرداخت مَهریه حداکثر 110 سکه ای یا معادل آن:

بر اساس ماده 22 قانون حمایت خانواده، اصل بر این است که اگر مهریه تا سقف 110 سکه یا معادل آن باشد یعنی این که زوج توانایی پرداخت آن را دارد، مگر اینکه بتواند عدم توانایی خود را ثابت کند تا به صورت اقساطی مهریه را پرداخت نماید نه به صورت یک جا.

البته اگر مرد مهریه اقساطی را پرداخت نکند، زوجه می تواند با حکم جلب او را به زندان بیندازد و تا زمانی که این سه شرط زیر باقی باشد، فرد در حبس می ماند.

  • زوجه رضایت دهد
  • مرد با توجه به شرایط ذکر شده در قانون اعسار خود را اثبات نماید
  • زوج یا فردی دیگر از سمت زوج قسط مهریه یا کل آن را بپردازد.

شماره وکیل مهریه 09122724813

نحوه پرداخت مَهریه بیش از 110 سکه یا معادل آن:

مهریه بالاتر از 110 سکه حکمی مانند مهریه عندالاستطاعه داشته و مبنا بر این قرار می گیرد که فرد نمی تواند آن را پرداخت نماید مگر اینکه زوجه یا وکیل مهریه از سمت زوجه بتواند خلاف این موضوع را ثابت نماید. طبق قانون زوجه نمی تواند برای دریافت بیش از 110 سکه یا معادل آن زوج را به زندان بفرستد و یا حکم جلب وی را بگیرد.

جمع بندی:

طلاق و گرفتن مهریه یکی از مسائلی است که در حال افزایش است. با توجه به عواملی مختلفی مانند قیمت سکه که ملاک اکثر مهریه هاست، تعداد تقاضاهای مهریه در حال افزایش می باشد و این یعنی کلی بدهکار که توانایی مالی برای پرداخت بدهی خود را ندارند. یکی از بهترین کارهایی که در این گونه پرونده ها می توان انجام داد، انتخاب درست یک وکیل مهریه و طلاق است تا بتواند به صورت جامع و کامل طی توافقی بهترین کار را برای پرونده شما انجام دهد.

امتیاز دهید

پیام بگذارید