وکیل جعل اسناد

وکیل جعل اسناد: از جمله جرائمی که موجب سلب اعتماد شهروندان و جامعه می شود جرم جعل اسناد می باشد. این جرم از جمله جرائمی است که اگر رسیدگی و مورد توجه حاکمیت نباشد موجب بی نظمی در سطح جامعه می شود بنابراین جعل اسناد می تواند آثار زیان باری به همراه داشته باشد و حتی مالکیت و دارایی هایی را تلف نماید. برای این که جرم جعل واقع شود باید عناصر آن موجود باشد در غیر این صورت شکایت و پیگیری حقوقی به نتیجه مطلوب نمی رسد.

وکیل جعل اسناد در تهران:

اگر بی جهت علیه شما با عنوان جعل شکایت شده است یا این که درصدد شکایت با عنوان جعل علیه اشخاص هستید می توانید با مشورت و اخذ وکیل دادگستری مجرب و متخصص به این امور احقاق حق نمایید. در صورت تمایل برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید تا پایان مقاله با اینجانب حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل پایه یک دادگستری همراه باشید و جهت دریافت مشاوره حقوقی فوری با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید.

جعل چیست؟

از جمله جرائمی است که با اعتبار و اطمینان مردم سروکار دارد به همین منظور در صورت واقع شدن آن ، مجازات سنگینی در پی دارد. جرم جعل از جمله جرائم کیفری است که رسیدگی به آن در صلاحیت محاکم کیفری است.

جعل عبارت است از:

ساختن يا تغيير آگاهانه نوشته يا سند برخلاف حقيقت به ضرر ديگري. آنچه پايه جرم جعل را تشكيل مي‌دهد امكان به اشتباه انداختن ديگري است به نحوي كه بتوان او را فريب داد تا سند غير واقعي را به عنوان سند اصلي باور كند.

وکیل جعل اسناد-vakil jale asnad

رفتارها و اعمالی که جعل سند تلقی می شود:

 الف-جعل مادی

ب-جعل معنوی

الف) جعل مادی:

1-ساختن مهر يا امضاي اشخاص رسمي يا غير رسمي:

مهر معمولاً از جنس چوب، فلز و مانند آنهاست و داراي نوشته‌ها و علايمي است كه همانند امضا انتساب يك سند يا نوشته را به ديگري ثابت مي‌كند مانند مهر ادارات دولتي، شركت‌هاي تجاري يا اشخاص عادي

2-خراشيدن:

اين عمل معمولاً با وسايلي مثل تيغ، چاقو و نظاير آن ها صورت مي‌گيرد. يعني جاعل حروفي را با كمك اين وسايل از روي نوشته يا سند محو مي‌كند مثلا کلمه ((است)) در سند به ((نیست)) تبدیل می شود.

3-تراشيدن:

در تراشيدن جاعل كل كلمه را محو مي‌كند مثلاً نام يكي از طرفین معامله در قرارداد حذف می شود.

4-قلم بردن:

در قلم بردن کلمه ای اضافه یا حذف نمی شود بلکه امکان دارد قسمت هایی از سند ناخوانا شود یا بر روی آن قلم کشیده شود.

5-الحاق:

در این مورد چیزی به سند اضافه می شود مثلا رقمی جلوی مبلغ چک اضافه شود.

6-محو:

پاک کردن بخش هایی از سند با مواد شیمیایی یا لاک غلط گیر.

7-اثبات:

خارج کردن سند از بطلان

8-سياه كردن يا دست بردن در تاريخ سند:

ناخوانا کردن بخش هایی از سند با استفاده از جوهر یا موادی مانند آن

9-الحاق نوشته‌اي به نوشته ديگر:

در اين جا جاعل بخش‌هايي از يك نوشته را به بخش‌هايي از نوشته ديگر پيونده داده و منضم مي‌كند به نحوي كه حالتي بوجود مي‌آيد كه خواننده آن را نوشته‌اي واحد تصور مي‌كند. 

10-به كار بردن مهر ديگري بدون اجازه صاحب آن به قصد جا زدن آن ها به عنوان اصل براي استفاده خود يا ديگري و به ضرر غير:

جاعل مهر فرد ديگري (مثل مهر يك شركت اداره يا يك فرد عادي) را بدون اجازه صاحب آن مورد استفاده قرار مي‌دهد و آن را در ذيل يك نوشته يا سند به كار مي‌برد.

ب) جعل معنوی:

گاهی اوقات به جای اینکه جعل مادی و فیزیکی روی اسناد و مدارک صورت گیرد جعل معنوی انجام می شود.

مقالات ذیل را بخوانید و در صورت داشتن سوال با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید:

وکیل در نارمک

محاسبه مهریه به نرخ روز

سامانه الکترونیکی ثنا

قصد تقلب در جعل

مجازات جرم جعل چیست؟

مطابق ماده ۵۳۶ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵:

هر کس در اسناد و نوشته‌های غیررسمی جعل کند یا از سند مجعول استفاده کند، علاوه بر جبران خسارت به حبس از ۶ ماه تا دو سال یا پرداخت سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

اگر کارمند دولت در اجرای وظیفه و امور مربوط به کار خود مرتکب جعل در سند رسمی شود، به یک تا پنج سال حبس یا به پرداخت ۶ تا ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود و اگر کسی که در سند و نوشته رسمی جعل می‌کند، کارمند دولت نباشد، مجازات وی ۶ ماه تا سه سال حبس یا جزای نقدی از سه تا هجده میلیون ریال است (مواد ۵۳۲-۵۳۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی)

مجازات استفاده از سند مجعول چیست؟

مطابق قانون مجازات اسلامی، اگر کسی بداند که یک سند جعلی است و با علم به جعلی بودن، از آن سند و نوشته استفاده کند، مرتکب جرم استفاده از سند مجعول شده است. در این حال اگر سند جعلی و ساختگی مورد استفاده، سند رسمی باشد، مرتکب به ۶ ماه تا سه سال حبس یا سه تا هجده میلیون ریال جزای نقدی و اگر غیر رسمی باشد، به ۶ ماه تا دو سال حبس یا سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

وکیل جرم جعل اسناد:

وکیل جرم جعل اسناد کسی است که امور جعل و نوع آن و طریقه رسیدگی آن در محاکم آگاهی کاملی دارد و می تواند به راحتی رسیدگی لازمه را انجام دهد و حق تضییع شده موکل را احقاق نماید.

جرم جعل از نوع جرائم پیچیده است که انجام و پیگیری آن در صلاحیت وکیل کیفری مجرب به امور جعل در اسناد است به همین منظور با سپردن امور خود به وکیل متخصص به امور جعل پرونده شما به بهترین نحو به نتیجه مطلوب می رسد.

طرح شکایت کیفری جعل توسط وکیل جعل اسناد:

این که شکایت جعل اسناد از ناحیه وکیل مجرب و متخصص به این امور شروع و تحت رسیدگی قرار گیرد بهتر است تا وکیل غیر متخصص به این امور رسیدگی نماید.

ویژگی وکیل جعل اسناد:

از ویژگی های وکیل جعل اسناد رسیدگی سریع تر و دقیق تر است چرا که وکیل دیگر این قابلیت را ندارد به همین منظور مراجعه به وکیل مربوطه از حائز اهمیت برخوردار است.

امتیاز دهید

پیام بگذارید