وکیل انحصار وراثت

فروش ملک ورثه ای

وکیل انحصار وراثت به وکیلی گفته می شود که در زمینه ارث و تقسیم اموال به جا مانده از متوفی به شما کمک خواهد کرد. در واقع تقسیم کردن میراث متوفی انحصار وراثت نام دارد و برای این تقسیم هم باید گواهی انحصار وراثت دریافت شود.

معمولاً دریافت این گواهی پروسه ی طولانی مدتی خواهد داشت و برای کوتاه کردن این پروسه و بهتر پیش رفتن آن می توان از وکیل کمک گرفت. گواهی انحصار وراثت به گواهی مهمی گفته می شود که به وسیله شورای حل اختلاف صادر خواهد شد که در لیست این گواهی نام وراث قانونی و سهم هر یک از آن ها ذکر خواهد شد تا تمام وراث بر اساس این گواهی تقسیم ارث را انجام دهند.

ناگفته نماند سهم هریک از وراث طی لیست گواهی انحصار وراثت بر اساس قانون و شرع مشخص می شود و کاملا درست و دقیق می باشد. وراث موظف هستند که طبق این لیست عمل کنند و اگر یکی از وراث عین گواهی عمل نکند، باقی وراث می توانند از فرد خاطی شکایت کنند و حق خود را از راه قانونی دریافت کنند.

اگر دوست دارید که یک وکیل انحصار وراثت کاردان و با تجربه داشته باشید تا در زمینه ی تقسیم اموال متوفی به شما کمک کند و مراحل قانونی این کار را سریع تر پیش ببرد، می توانید به وبسایت وکیل ابراهیمی مراجعه داشته باشید. حمیدرضا برادران ابراهیمی که وکیل پایه یک دادگستری می باشد، به عنوان وکیل انحصار وراثت هم فعالیت می کند و هم مشاوره های حضوری و مشاوره های آنلاین را ارائه می دهد تا همه ی افراد در سراسر کشور بتوانند از دانش بالای این وکیل استفاده داشته باشند.

وکیل انحصار وراثت چیست؟

برای تعیین کردن میزان دارایی هر فرد بعد از مرگ و تقسیم کردن آن دارایی ها بین وراث باید و فرم انحصار وراثت پر شود. تا گواهی انحصار وراثت صادر شود و هر کسی سهم ارث خود را دریافت کند. اما نقش وکیل انحصار وراثت در این میان چیست؟

یک وکیل کمک می کند که شما بتوانید این گواهی را سریع تر و بی‌دردسر دریافت کنید و به تقسیم بندی درست اموال بین وراث هم کمک زیادی خواهد کرد. تمام افراد ذینفع متوفی می توانند درخواست انحصار وراثت داشته باشند تا بر اساس قانون، در صورت صلاحیت، در لیست انحصار وراثت قرار بگیرند.

اما به طور کلی وراث به دو دسته نسبی و سببی تقسیم می شوند. وراث نسبی شامل پدر و مادر اجداد و برادر و خواهر و فرزندانِ برادر و خواهرها و هستند. وراث سببی هم می توانند زوجین متوفی باشند که در صورت حیات سهم مشخصی از ارث خواهند داشت.

اگر برای تقسیم کردن ارث از وکیل انحصار وراثت کمک بگیرید، بدون اختلاف و مشکل خاصی می توانید ارث را تقسیم کنید و با چالش های مربوط به این موضوع هم مواجه نمی شوید.

بهترین وکیلِ انحصار وراثت در تهران

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران هستید، اما هنوز نتوانستید که وکیل معتبری در این زمینه پیدا کنید، پیشنهاد می کنم که حتما به وبسایت وکیل ابراهیمی مراجعه داشته باشید. زیرا این شخص با داشتن مدرک تخصصی در حوزه حقوق به عنوان وکیل پایه یک دادگستری می تواند به عنوان وکیلِ انحصار وراثت فعالیت کند و خدمات خوبی را در این زمینه ارائه می دهد.

تخصص و تجربه ی بالای حمیدرضا برادران ابراهیمی باعث شده است تا این فرد جزو بهترین وکلای تهران شناخته شود و افراد زیادی برای خدمات مختلف از جمله؛ وکیل چک، وکیل سفته، وکیل مالیات و… با این وکیل تماس می گیرند.

یکی از بهترین خدماتی که حمیدرضا برادران ابراهیمی انجام می دهد ارائه مشاوره آنلاین و غیر حضوری است. این یعنی حتی افرادی که ساکن تهران نیستند هم می توانند در زمینه ی انحصار وراثت مشاوره‌ های کافی از این فرد به صورت تلفنی و یا آنلاین دریافت کنند.

اگر قصد برقراری ارتباط تلفنی با حمیدرضا برادران ابراهیمی را دارید می توانید با شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۱۰۹۸ تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید و از مشاوره های این وکیل نهایت استفاده را داشته باشید‌.

این وکیل علاوه بر اینکه کیفیت کار بالایی دارد و از تخصص مهارت بالایی برخوردار می باشد، خدمات خود را با قیمت بسیار مناسب و منصفانه ارائه می‌دهد. که این عامل هم جزو مهمترین عوامل برای اعتبار بالای این وکیل در تهران شده است.

وکیل انحصار وراثت
وکیل انحصار وراثت در تهران

مدارک مورد نیاز برای انحصار وراثت

وقتی که با وکیل انحصار وراثت مشورت کنید، او به شما مدارک مورد نیاز برای این کار را معرفی می کند. تا مدارک لازم برای انحصار وراثت را فراهم کنید و سپس اقدامات را انجام دهید. این مدارک عبارتند از

  1. استشهادیه تنظیم شده در دفتر اسناد رسمی توسط سه شاهد که با متوفی نسبتی نداشته باشند و فامیلی آن ها با متوفی یکسان نباشد.
  2. اظهارنامه مالیات بر ارث
  3. اصل گواهی فوت
  4. اصل شناسنامه متوفی
  5. اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه تمام وراث
  6. سند ازدواج متوفی
  7. تنظیم دادخواست

اگر مدارک شما کامل نباشند، روند دریافت گواهی انحصار وراثت زمان بیشتری را طی خواهد کرد و با مشکلات زیادی روبرو می شوید. پس حتما سعی کنید که مدارک را به صورت کامل فراهم کنید تا مشکلی از این نظر برای شما به وجود نیاید.

در تهیه استشهادیه دقت داشته باشید که شاهد ها فامیلی مشترک با متوفی نداشته باشند. زیرا در این صورت ممکن است که مدارک شما مورد تایید واقع نشوند و فرآیند دریافت گواهی انحصار وراثت طولانی‌ تر شود.

سخن آخر

همیشه اکثر افرادی که باید مراحل انحصار وراثت را انجام دهند اذعان دارند که این مراحل بسیار سخت و طولانی می باشد. که همین مسئله باعث می‌ شود تا حتی برخی از افراد قید ارث خود را بزنند تا این مراحل را طی نکنند.

هر چقدر که مراحل انحصار وراثت طولانی‌ تر شود ارزش ارث هم کاهش پیدا خواهد کرد و ممکن است که در سال های بعد، آنقدر که در زمان اولیه به آن نیاز داشتید ارزش خاصی برای شما نداشته باشد. پس حتما از یک مشاور و وکیل خوب در این زمینه کمک بگیرید تا فرآیند انحصار وراثت برای شما راحت تر از چیزی که تصورش را می کنید، طی شود.

پس اگر دوست دارید که این مراحل برای شما بدون سختی و در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هیچ دردسر خاصی طی شود، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک وکیل انحصار وراثت کاردان می باشد. برای این کار می توانید با مراجعه به وبسایت حمیدرضا برادران ابراهیمی از خدمات کامل و بسیار مناسب این وکیل در حوزه انحصار وراثت بهره‌مند شوید و دیگر نیازی نباشد که مراحل انحصار وراثت را به صورت سخت و طاقت فرسا طی کنید. قیمتی که حمیدرضا برادران ابراهیمی برای مشاوره حقوقی فوری برای انحصار وراثت در نظر گرفته است بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

امتیاز دهید

پیام بگذارید