ملکی

سامانه الکترونیکی ثنا

سامانه الکترونیکی ثنا: هنگامی که برای طرح دعوی و شکایت به دادگستری مراجعه کرده باشید متوجه شلوغی و صف های طولانی شده اید از این رو قوه قضاییه تصمیم گرفت یک سامانه طراحی کند تا افراد بتوانند ابلاغیه های خود را در آنجا مشاهد نمایند، سامانه طراحی شده ثنا نام گرفت. در این مقاله با سامانه الکترونیکی ثنا به ارائه مطالبی در رابطه با، راهنمای جامع سامانه ثنا و چگونگی ثبت نام در سامانه ثنا، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

ابلاغ الکترونیکی چیست؟

به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ قوه قضائیه موظف است اوراق قضائی را با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ نماید. مراجعان به قوه قضائیه موظفند جهت دریافت الکترونیکی اوراق قضائی به سامانه‌ای که به این منظور ایجاد گردیده مراجعه کنند.

سامانه ثنا چیست؟

مطابق قانون آیین دادرسی کیفری، قوه قضاییه باید اوراق قضایی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی به اشخاص ابلاغ نماید در سال ۱۳۹۵ قوه قضاییه سامانه ای راه اندازی کرد تا افراد بتوانند ابلاغیه های خود را از طریق آن مشاهده کنند.

راهنمای ثبت نام در سامانه الکترونیکی ثنا:

برای استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی دادگاه، در ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کرد برای انجام ثبت نام در سامانه ثنا باید حتما به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح شهر مراجعه کرده و ثبت نام لازم را انجام دهید.

برای دسترسی مستقیم به سامانه‌های ثنا و ابلاغ می‌توان از نشانی‌های زیر استفاده کرد:

www.sana.adliran.ir www.eblagh.adliran.ir

پیشنهاد می شود برای مشاوره حقوقی رایگان ۲۴ ساعته تهران با وکیل حمیدرضا ابراهیمی در ارتباط باشید و با شماره 09122724813 تماس بگیرید.

جهت ثبت نام در سامانه ثنا می توانید به دو روش ذیل اقدام نمایید:

۱) مراجعه مستقیم به دفتر خدمات الکترونیک قضایی

در این روش به نزدیک ترین دفتر خدمات قضایی مراجعه و با ارائه کارت ملی و اطلاعات شناسنامه ای و آدرس و شماره تلفن و کدپستی و گرفتن امضای الکترونیک توسط دفتر، در سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی ثبت نام انجام شده و پس از آن می توان نسبت به طرح دعوا اقدام کرد.

۲) پیش ثبت نام در سامانه ثنا (در منزل) و سپس مراجعه به دفتر خدمات قضایی و یا مجتمع قضایی جهت تایید ثبت نام.

مدارک لازم جهت ثبت نام سامانه ثنا:

۱-کارت ملی ۲-آدرس محل سکونت ۳-به همراه داشتن کدپستی و سایر اطلاعات دیگر به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و رمز ورود به سامانه ثنا را دریافت کرد.

چگونگی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا:

سایت ثبت نام در سامانه الکترونیکی ثنا

ثبت نام در سامانه الکترونیکی ثنا

پس از ثبت نام در سامانه الکترونیکی ثنا و دریافت رمز ورود شخصی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، نوبت به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی دادگاه می رسد. برای این منظور با مراجعه به صفحه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی، باید شماره ملی و رمز شخصی ورود به سامانه را وارد نمایید.

سامانه الکترونیکی ثنا

ورود به سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی

سپس ”رمز عبور موقتی” به تلفن همراه شما ارسال می شود که شما باید آن را در کادر مربوطه در سایت سامانه الکترونیکی ثنا وارد نمایید. اگر رمز عبور موقت به تلفن همراه شما ارسال نشد، از گزینه ”رمز موقت خود را فراموش کرده ام ، ارسال مجدد رمز موقت” استفاده کنید.

با وارد نمودن کد عبور موقتی، وارد صفحه جدیدی می شوید که کلیه ابلاغیه های شما، در تمام دعاوی قابل مشاهده و دریافت هستند. با انتخاب گزینه ”ابلاغیه های جدید” و یا ”ابلاغیه های مشاهده شده” ، به ابلاغیه هایتان دسترسی پیدا می کنید.

با انتخاب گزینه ”مشاهده ابلاغیه” ، جزئیات کامل مربوط به ابلاغ شما نمایش داده می شود. در صورت لزوم ، می توانید با انتخاب گزینه ”دریافت نسخه چاپی ابلاغیه”، که با رنگ قرمز مشخص شده است ابلاغیه مورد نظر را چاپ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *