زنای به عنف

زنا به عنف چیست و جرم آن چیست؟ موضوعات حقوقی دامنه گسترده ای دارند و در تمامی موضوعات هدف حفظ حق و حقوق افراد در جامعه است. تجاوز به حق دیگران در تمام جوامع جرم محسوب می شود حال این تجاوز برداشتن یک چیز کوچک باشد و یا آسیب رساندن به جسم افراد همگی جرم محسوب می شوند و مجازاتی در انتظار آن ها است.

این‌که مردی به زور بخواهد با یک زن رابطه جنسی برقرار کند در واقع تجاوز به عنف کرده و مجازات آن اعدام است. به طور کلی برقراری رابطه جنسی با زور در تمام کشورها و فرهنگ‌ها عملی زشت و ناپسند است و شدیدترین مجازات‌ها برای آن در نظر گرفته شده است.

شماره تماس وکیل نامشروع:

این مقاله توسط حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی به نگارش درآمده است. در صورت نیاز به برقراری ارتباط با وکیل و دریافت مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته روی لینک مقابل کلیک کنید.مشاوره حقوقی رایگان ۲۴ ساعته

زنا به عنف چیست؟

قبل از پرداختن به اینکه زنای به عنف چیست و چه پیامدهایی دارد بهتر است ابتدا با معانی زنا و عنف آشنا شویم. زنا در واقع به برقراری رابطه جنسی دو فرد که با هم زن و شوهر نیستند گفته می شود و عنف به معنی زور و خشونت است؛ و زنای به عنف در واقع همان تجاوز محسوب می شود که مردی بدون رضایت زنی با او رابطه جنسی برقرار می کند.

در تبصره 2 ماده 224 قانون مجازات اسلامی سال 92 بیان شده است زمانی که یک مرد بدون رضایت زنی با او زنا کند و یا اینکه زن در حالت بیهوشی، خواب یا مستی زنا باشد و به او تجاوز شود این عمل در حکم زنای به عنف محسوب می شود. همچنین در مواردی که فرد بخواهد از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربابش، تهدید و یا ترساندن زن، موجب تسلیم زن شود باز هم حکم تجاوز به عنف است و مشمول مجازات خواهد شد.

رابطه نامشروع و زنای به عنف

مقالات ذیل را بخوانید و در صورت داشتن سوال با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید.

زنای به عنف پسر با دختر 

وکیل رابطه نامشروع

جرم تفخیذ

قذف

مجازات زنا به عنف چیست؟

در قانون اسلامی مجازات زنای به عنف چیست؟ در قانون اسلامی هر علمی که بدون رضایت طرف مقابل و با زور و تجاوز انجام شود جرم محسوب می شود. در مورد جسم افراد هم این موضوع کاملا صدق می کند و تصاحب جسم به زور برای برقراری رابطه جنسی تجاوز به عنف است. مجازات تجاوز به زور و خشونت که یکی از اقسام تجاوز جنسی محسوب می شود در گروه مجازات حدی است. این عمل ناپسند در ماده 224 قانون مجازات اسلامی مجازات آن اعدام زانی است یعنی اعدام کسی که اقدام به زنا نموده است. این قانون تفاوتی بین اینکه زانی جوان یا میانسال و محصن و یا غیر محصن بوده باشد ندارد و برای همه یکسان است.

زمانی که زنای به عنف بر روی دختر باکره انجام شده باشد در این صورت باید علاوه بر مجازات اصلی باید هم ارزش بکارت از دست رفته را بپردازد و هم مهرالمثل زن را پرداخت کند و در مورد بانوانی که باکره نباشند علاوه بر مجازات اصلی محکوم به پرداخت مهرالمثل نیز می باشد.

زمانی که زنا از طرف زن باشد و مرد را با تهدید وادار به برقراری رابطه کند حکم زنای به عنف بر زن جاری نخواهد شد. برای اثبات این جرم دو راه وجود دارد اقرار و شهادت و حکم قاضی

در اقرار و شهادت اگر زنا کننده چهار مرتبه اقرار کند و یا اینکه چهار نفر شاهد این جرم بوده باشند. از آنجا که این جرم تجاوز به حقوق افراد است می توان تنها با یک اقرار و دو شاهد این جرم را ثابت کرد. در برخی موارد هم قاضی تنها با حکم خود جرم را ثابت یا رد می کند و نیازی با اثبات طرف دعوا ندارد.

امتیاز دهید

پیام بگذارید