قرار رد دادخواست

قرار رد دادخواست: چگونگی تنظیم دادخواست با توجه به حساسیتی که دارد باید توسط یک وکیل ماهر و حاذق نوشته شود به دلیل این که اگر دادخواست به اشتباه تنظیم شود افراد با مشکلات بسیار زیادی برخورد می کنند، یکی از این مشکلات رد دادخواست می باشد که به دلیل اینکه دادخواست به اشتباه تنظیم شده است رد می شود. در این مقاله شما را بیشتر با دادخواست و قرار رد دادخواست آشنا می کنیم. پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید و در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید.

منظور از دادخواست چیست و اهمیت آن:

شروع اقامه ی دعوا با دادخواست انجام می شود بدین معنی که خواهان یا شخصی که خواسته و یا حقی را مطالبه می کند باید یک فزم شروع به دعوا را که دادخواست نام دارد را تهیه و کامل کند و آن را برای مرجع مربوطه ارسال نماید. یکی از موارد پر اهمیت در دعاوی حقوقی تنظیم دادخواست می باشد.

دادخواست نوعی عریضه و شکایت نزد قاضی است و اگر به اشتباه تنظیم شود افراد در آینده درگیری بسیار زیادی پیدا خواهند کرد. به همین دلیل بهتر است قبل از تنظیم دادخواست از کمک یک وکیل مجرب و متخصص در این حوزه راهنمایی دریافت کنید.

ورقه دادخواست متشکل از:

  • نام
  • نام خانوادگی
  • نام پدر
  • سن
  • اقامتگاه
  • حتی‌الامکان شغل خواهان
  • اگر تنظیم دادخواسـت توسط وکیل انجام می شود درج مشخصات وکیل الزامی می باشد.

تعریف قرار رد دادخواست:

قرار رد دادخواست به قراری گفته می شود که از جانب دفتر دادگاه یا دادگاه صادر می شود و ظرف مدت بیست روز قابلیت اعتراض در دادگاه تجدیدنظر را دارد. قرار رد دادخواست در مواردی مانند: اعسار، تجدیدنظرخواهی، اعاده دادرسی، جلب ثالث قابلیت اجرایی دارد.

 

قرار رد دادخواست

 قرار رد دادخواست توسط دادگاه( قاضی ) :

1- عدم پرداخت تامین دعوای واهی

2- عدم پرداخت هزینه نشر آگهی

3- عدم تامین اتباع بیگانه

4- عدم واخواهی در مهلت مقرر

5- عدم تجدید نظر خواهی در مهلت مقرر

6- عدم رعایت مقررات مربوط به فرجام خواهی

7- عدم فرجام خواهی در مهلت مقرر

آثار صدور قرار رد دادخواست:

اعتراض به قرار رد دادخواست:

امتیاز دهید

پیام بگذارید