هزینه دادرسی مهریه

هزینه دادرسی مهریه در هر سال متفاوت است و طبق قانون تعیین می‌شود که در این مقاله نیز ما به هزینه دادرسی مهریه سال 1400 می‌پردازیم و مهم‌ترین نکات درباره تعرفه دادرسی مهریه را بررسی می‌کنیم، پس اگر درگیر دعاوی مهریه هستید و برای شما هم سؤال است نحوه محاسبه هزینه دادرسی مهریه سکه به چه شکل است با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

شماره تماس وکیل مهریه:

این مقاله توسط حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی به نگارش درآمده است. شما همراهان عزیز می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته با شماره 09122724813 و یا 91010983-021 تماس حاصل نمایید.

آدرس وکیل مهریه در تهران:

شما همراهان عزیز می توانید جهت اعطای پرونده خود به وکیل مجرب و متخصص مهریه به آدرس تهران خیابان امیر آباد شمالی بعد از اتوبان جلال آل احمد نبش کوچه ششم پلاک 42 واحد 1 حضر بهم برسانید.

هزینه به اجرا گذاشتن مهریه به عهده کیست؟

هزینه اجرا و دادرسی مهریه به عهده زن می‌باشد که زن می‌تواند برای عدم پرداخت این هزینه درخواست اعسار دهد که در این صورت هزینه اجرا گذاشتن مهریه نیز از مرد دریافت می‌شود. البته بد نیست بدانید، در صورتی که زن در مراحل اجرای مهریه به هر دلیلی دادخواست خود را پس بگیرد و به بیان دیگر پشیمان شود، نیازی به پرداخت هزینه دادخواست نخواهد داشت.

اعسار از هزینه دادرسی مهریه

هزینه دادرسی مهریه چقدر است؟

هزینه اجرا گذاشتن مهریه با توجه به میزان مهریه‌ای که زن دادخواست دریافت آن را به دادگاه ارائه نمود تعیین می‌شود. البته این رقم ثابت است ولی با توجه به مرحله دادرسی مشخص می‌شود که می‌تواند از 2.5 درصد تا 5.5 درصد کل مهریه باشد. در ادامه به طور کامل به انواع هزینه اجرای مهریه می‌پردازیم.

  • در مرحله بدوی دادرسی هزینه نهایت 20 میلیون تومان معادل 2.5 درصد و مازاد بر آن معادل 3.5 درصد خواهد بود
  • در مرحله واخواهی دادرسی هزینه معادل 4.5 درصد میزان خواسته شده توسط زوجه می‌باشد
  • در مرحله فرجام دادرسی هزینه معادل 5.5 درصد می‌باشد
  • در مرحله دعاوی غیرمالی دادرسی هزینه معادل 40 هزار تومان تا 180 هزار تومان می‌باشد
  • در صورتی که هزینه نامشخص باشد، میزان هزینه دادرسی معادل 1.500.000 هزار تومان است

به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمانی که برای دریافت مهریه لازم است در هر پرونده متفاوت است و نمی‌توان به صورت دقیق گفت که شما چقدر باید زمان برای دریافت حق خود بگذارید. البته دقت داشته باشید که داشتن وکیل مجرب مهریه در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا سرعت اجرای مهریه خود را سرعت ببخشید و در زمان خیلی سریع‌تری پرونده خود را به نتیجه برسانید.

هزینه وکیل برای اجرای مهریه:

هزینه وکیل برای اجرای مهریه به طور کلی توسط قانون مشخص شده است ولی در شراطی مختلف وکیل می‌تواند با توافق با موکل خود مبلغی کمتر یا بیشتر دریافت نماید که این موضوع مستلزم الصاق تمبر مالیاتی با توجه به همین قرارداد می‌باشد. در صورتی که نیاز به وکیل مهریه ارزان قیمت برای حل دعاوی مهریه خود دارید و می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل شما حل شود، از طریق شماره «09122724813» با متخصصین ما در وکیل ابراهیمی در ارتباط باشید.

تفاوت هزینه دادرسی مهریه سال 99 با 1400:

دقت داشته باشید با توجه به درصدهایی که بیان شد، می‌توان گفت هر چقدر قیمت سکه در سال تغییر داشته باشد، باید به آن میزان هزینه پرداخت نمود و در کلیات کار هزینه دادرسی تغییر نمی‌کند. البته در موارد دیگر مثل خرید تمبر هزینه ممکن است تغییر داشته باشد که به شدت کم خواهد بود که توسط قانون نیز این هزینه اعلام می‌شود.

امتیاز دهید

پیام بگذارید