وکیل رابطه نامشروع

وکیل رابطه نامشروع: رابطه نامشروع جزو جرایم غیر قابل گذشت است زیرا سبب بر هم خوردن نظم عمومی می شود و حتی اگر شاکی خصوصی نداشته باشد جنبه عمومی جرم باقی است. رابطه نامشروع جرم منافی عفت عمومی است و قانون گذار آن را جرم دانسته است و برای آن مجازات تعیین کرده است. این مقاله توسط وکیل رابطه نامشروع به نگارش درآمده است که پیشنهاد می دهیم آن را مطالعه نمایید و در صورت داشتن هر گونه سوال در ارتباط با رابطه نامشروع آن را در قالب کامنت یا از طریق شماره تماس اینجانب حمیدرضا برادران ابراهیمی 09122724813 می توانید بیان کنید.

تعریف رابطه نامشروع از لحاظ حقوقی:

منظور از رابطه نامشروع تنها رابطه جنسی نیست و هر کار و رفتاری که منافی عفت عمومی باشد و با ارزش ها و هنجارهای جامعه هماهنگ نباشد رابطه نامشروع تلقی می شود. 

امروزه خیانت و رابطه نامشروع امری شایع و گسترده می باشد که قطعا تبعات آن برای بنیان خانواده زیان آور و آسیب زننده می باشد که لازم است با تعریف و ارکان آن آشنا شوید و برای جلوگیری از ارتکاب آن قطعا می توانید با مشاوره خانواده و وکیل متخصص در این حوزه در ارتباط باشید که قطعا کمک کننده و مفید می تواند باشد.

شایان ذکر است این نکته را توجه کنید که ایجاد رابطه نامشروع توسط مرد یا زن متأهل امری خطرناک بوده و از مجازات سنگین قانونی برخوردار می باشد.

مجازات جرم رابطه نامشروع چیست؟

مطابق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی مجازات رابطه نامشروع یک تا ۹۹ ضربه شلاق است تعداد و میزان آن با توجه به شدت جرم تعیین می‌شود. مجازات رابطه نامشروع به اکراه همانند مجازات رابطه نامشروع است اما این مجازات تنها نسبت به اکراه کننده انجام می شود.

مجازات رابطه نامشروع از طریق تلگرام و تلفن:

در خصوص رابطه نامشروع از طریق تلگرام شاکی می تواند از طریق اسکرین شات و پرینت از محتوای پیام ها باخبر شود و می تواند به عنوان یک مدارک در دادگاه از آن استفاده کند و مجازات آن در غیر مورد زنا (دخول) می تواند ۱ تا ۹۹ ضربه شلاق باشد.

اثبات رابطه نامشروع از طریق پیامک (مسیج):

برای اثبات رابطه نامشروع از طریق پیامک دادسرا یا دادگاه می تواند از اپراتور مربوطه اطلاعات مربوط به تماس های تلفنی و پیامک های متهم را دریافت کند.

هیچ یک از زوجین نمی توانند شخصا برای دریافت پرینت تلفن همراه همسر خود اقدام کنند فقط در صورت تشخیص دادگاه این عمل قابل انجام است.

رابطه نامشروع و حق طلاق همسر:

اگر زوجه بتواند رابطه نامشروع زوج را ثابت کند وی دارای حق طلاق است.

وکیل-رابطه-نامشروع-VAKIL-TABETE-NAMASHRO

ارتباط رابطه نامشروع با ارث و مهریه و نفقه:

اگر زوجه مرتکب زنا یا رابطه نامشروع شود و همسر وی بتواند آن را اثبات کند، با وجود اثبات زوجه از سهم الارث محروم نخواهد شد.

مهریه عند المطالبه است و زن چه در دوران زندگی و چه در صورت طلاق می تواند مهریه خود را مطالبه کند حتی در صورتی که زن مرتکب رابطه نامشروع و زنا شود و مرد قادر به اثبات آن شود زن از مهریه خود محروم نخواهد شد. زن حتی در صورت ارتکاب به رابطه نامشروع میتواند نفقه گذشته خود را دریافت کند.

اگر مردی بتواند رابطه نامشروع همسر خود را ثابت کند از پرداخت اجرت المثل و شرط تنصیف دارایی یعنی نصف کردن مال معاف شوند. زیرا در حالت عادی مرد اگر بخواهد همسر خود را طلاق دهد باید نصف اموال و دارایی و اجرت المثل ایام زوجیت را پرداخت کند.

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع به گفته وکیل رابطه نامشروع:

ثابت کردن جرم رابطه نامشروع به سختی امکان پذیر است ولی در صورت:

۱-اقرار مرتکب شونده

۲-وجود شاهد

۳-فیلم- عکس- پیامک- چت

تمامی این موارد باعث می شود که رابطه نامشروع اثبات شود، البته گاها صرف عکس کفایت نمی کند و فیلم را امکان دارد تغییر و ویرایش یا مونتاژ نمود.

مدارک لازم برای شکایت رابطه نامشروع :

۱-مدارک هویتی اعم از کارت ملی و شناسنامه

۲-عقدنامه برای اثبات رابطه زوجیت

که باید تمام دلایل خود را در شکواییه نام ببرید و شاهدان خود را معرفی کنید.

نظرات در مورد رابطه نامشروع

مراجع صالح رسیدگی به شکایت جرم رابطه نامشروع:

ثبت شکایت جرم رابطه نامشروع در شهرستان ها در دادسراهای عمومی صورت می گیرد اما این شکایت در تهران در دادسرای ارشاد تهران ثبت می شود.
روش دیگر برای ثبت شکایت از رابطه نامشروع مراجعه کردن به دفاتر خدمات قضایی است که بعد از ثبت، تحقیق آغاز می‌شود و در صورت اثبات رابطه نامشروع پرونده به دادگاه ارشاد ارسال می شود.

نکته : جرم رابطه نامشروع شاکی خصوصی ندارد و حتی دادستان و نیروی انتظامی نیز می‌توانند رسیدگی به این جرم را آغاز کنند.

شماره تماس وکیل رابطه نامشروع:

برای اثبات رابطه نامشروع در اختیار داشتن وکیل رابطه نامشروع بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا جرم رابطه نامشروع از حساسیت های بسیار بالایی برخوردار است. در صورت نیاز به وکیل رابطه نامشروع با شماره 09122724813 در ارتباط باشید.

نتیجه:

وکیل رابطه نامشروع بصورت تخصصی آماده ارائه خدمات حقوقی گوناگون از قبیل ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت به متقاضیان می باشد در صورت تمایل می توانید با اینجانب حمیدرضا برادران ابراهمی از طریق شماره 09122724813 تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

پیام بگذارید