وکیل دیوان عدالت اداری

هزینه دستور موقت

وکیل دیوان عدالت اداری: مراجع قضایی و قانونی در ایران متعدد و متنوع است به صورتی که خیلی از این مراجع تخصصی و ویژه فعالیت دارند مانند: دادسرای ویژه امور جنایی، دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه ای، دادسرای رسیدگی به جرائم پزشکی، دادگاه خانواده و… لذا دیوان عدالت اداری هم به عنوان تظلم خواهی شهروندان از مراجع اداری به عنوان مرجعی در جهت احقاق حقوق شهروندان محسوب می شود برای آشنایی بیشتر در صورت تمایل می توانید تا پایان مقاله با اینجانب حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل پایه یک دادگستری همراه باشید.

شماره تماس وکیل دیوان عدالت اداری:

این مقاله توسط حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل پایه یک دادگستری به نگارش درآمده ست. شما همراهان عزیز می توانید در صورت داشتن هر گونه سوالی در ارتباط با دیوان عدالت اداری و دیگر دعاوی مرتبط با آن با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید.

وکیل رایگان دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری کیست؟

وکیل دیوان عدالت اداری وکیلی است که تجربه و آگاهی کافی نسبت به دعاوی مربوط به نهاد‌ها و سازمان‌هایی مثل: شهرداری و همچنین کمیسیون‌های گوناگون و همینطور دعاوی مربوط به اداره ثبت برخوردار است. وکیل دادگستری نیز می‌تواند مانند وکیل دیوان عدالت اداری، پرونده‌های مربوط به سازمان‌ و نهادها را رسیدگی و حل و فصل نماید. برای مشورت با وکیل یا متخصص دیوان عدالت اداری اول باید حضورا به دفتر کاری وی مراجعه کنید.

همچنین در مراجعه‌ی حضوری باید تمامی ماجرا را به صورت کامل برای بهترین وکیل دیوان عدالت اداری شرح دهید. وکیل نیز پس از بررسی پرونده‌ی شما و مطالعه‌ مدارک موجود و استدلال با شما قراردادی منعقد می‌کند و وکالت پرونده‌ی شما را قبول می‌کند.

مقالات ذیل را بخوانید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و در صورت داشتن سوالی با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید.

معامله معارض

دعوای ممانعت از حق

دعوای فک رهن

منظور از دیوان عدالت اداری چیست؟

دیوان عدالت اداری مرجع تخصصی و بالاترین مرجع اداری جهت رسیدگی به تظلم خواهی اشخاص و افراد جامعه اعم از حقیقی و حقوقی غیردولتی از اقدامات و تصمیمات مراجع دولتی و همچنین مرجع تجدید نظر خواهی از آرای مراجع شبه قضایی همچون کمیسیون ماده ۱۰۰ هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما هیات تشخیص مطالبات تامین اجتماعی و همچنین هیئت تشخیص مالیاتی می باشد.

دیوان عدالت اداری یک مرجع قضایی می باشد که قانون گذار جهت نظارت قضایی بر سازمان های دولتی و وزارت خانه ها آن را تشکیل داده است، از همین جهت صلاحیت این مرجع قضایی، صلاحیتی خاص و متفاوت می باشد که بر اصل صلاحیت عام دادگاه های عمومی برای رسیدگی به دعاوی اداره می شود. از همین جهت شاکیان در دیوان عدالت اداری اشخاص حقوقی و حقیقی می باشند. در خصوص دعاوی ابطال مصوبات غیر قانونی و تقاضاهای هیئت عمومی جهت صدور رأی و وحدت رویه، درخواست متقاضی و یا شاکی می تواند جز افراد حقوقی و یا حقوق عمومی باشد ضمنا دعاوی مربوط به دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری رسیدگی و به نتیجه‌ نهایی ختم می‌شود. 

دیوان عدالت اداری در خصوص دعاوی بین ادارات و مردم می باشد و معمولا دعاوی مربوط به ملکی را نیز به دیوان عدالت اداری مربوط می شود اما بهتر است این نکته را بگوییم به سه دلیل زیر بهتر است دعاوی ملکی را در دیوان عدالت اداری مطرح نکنید:
1. قوانین ملکی در دادگاه دیوان بسیار پیچیده است.
2. کار بسیار زمان بر و هزینه بردار می باشد.
3. به دلیل ندانستن قوانین خسارات زیادی به شما وارد می کند.

هزینه وکیل دیوان اداری چقدر است؟

با توجه به این که اموری مربوط به وکیل دیوان اداری بسیار گسترده می‌باشد، تعیین هزینه مشخصی برای وکیل دیوان اداری نیز مقدور نمی‌باشد. به بیان دیگر هزینه وکیل دیوان اداری با توجه به نوع پرونده مشخص می‌شود. البته طبق قانون، چارچوب‌های مشخصی برای میزان هزینه وکیل در نظر گرفته شده است، مگر در صورتی که توافقی جدا بین وکیل و موکل صورت پذیرد.

وکیل متخصص در دیوان عدالت اداری کیست؟

دیوان عدالت اداری جزء مراجع تخصصی برای رسیدگی به پرونده ها و شکایات اشخاص می باشد به همین منظور پرونده های جاری در دیوان عدالت اداری هم متفاوت از پرونده های جاری در دادگاه های عمومی می باشد لذا رسیدگی و پیگیری به پرونده های دیوان عدالت اداری نیازمند تخصص و مهارت لازم است. 

وکلا در موضوعات و پرونده های گوناگون فعالیت دارند اما برای ارجاع پرونده های دیوان عدالت اداری باید با احتیاط تمام پرونده را به وکیل ارجاع داد چرا که بدلیل تخصصی بودن این قبیل پرونده ها وکیل متخصص در دیوان عدالت اداری از مهارت ویژه ای برخوردار است. وکیل متخصص در دیوان عِدالت اداری صرفا موضوعات در صلاحیت این مرجع قضایی را قبول می نماید و قطعا با مهارت ویژه موضوعات را به نتیجه مطلوب می رساند.

چگونه وکیل دیوان عدالت اداری حرفه ای پیدا کنیم؟

معمولا مناسب ترین راه برای پیدا کردن وکیل جستجو از طریق اینترنت است زیرا اکثر وکلای با تجربه دیوان عدالت ادرای دارای وب سایت تخصصی هستند که رزومه و تجربه خود را در آن نوشته و شما می توانید با بررسی و جستجو به آن وکیل اعتماد کنید.

بنابراین همان گونه که توضیح داده شد منظور از وکیل حرفه ای دیوان عدالت اداری وکیلی است که تسلط کامل بر مباحث قانون شهرداری ها و تأمین اجتماعی و سایر قوانین مربوطه و اطلاع از رویه قضایی دیوان عدالت اداری و همچنین آرای صادر شده از هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را داشته باشد.

وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری

وکیل ماده 100 قانون شهرداری:

این کمیسیون ها با اختیار حاصله از قانون برابر با ماده 100 قانون شهرداری ها تشکیل می شود و با استناد به ماده 100 قانون شهرداری و تبصره های آن اقدام به صدور رای می نماید همچنین لازم به ذکر است که این کمیسیون ها شخصیت حقوقی مستقل ای نسبت به شهرداری دارا می باشند تبصره های ماده صد بسیار تخصصی و نکات ریزی را در خصوص تخلفات ساختمانی دارند بدین نحو که در بسیاری از آراء صادر شده از شعب دیوان عدالت اداری تنها و صرفاً به دلیل اینکه کمیسیون ماده 100 شهرداری اشتباه این موضوعی را که منطبق با تبصره دیگری از این ماده بوده است را با یک تبصره دیگری اقدام به صدور رای نموده اند و صرفاً به همین دلیل رای صادر شده در دیوان عدالت اداری نقض شده است.

امتیاز دهید

پیام بگذارید