وکیل ایرانیان خارج از کشور-1 وکیل-معتبر

وکیل ایرانیان خارج از کشور

وکیل ایرانیان خارج از کشور برای افرادی است که مقیم کشورهای خارجه هستند اما دعاوی آن‌ها در کشور ایران قابل رسیدگی است. از آنجا که موضوعات حقوقی در هر کشوری متفاوت هستند و وکلای هر کشوری در مورد قوانین و مقررات حاکم در همان کشور دانش دارند البته در مورد وکلای بین الملل این استثنا وجود دارد و آنها حقوق بین الملل عمومی و قواعد حاکم بر سازمان های و قوانین مشترک بین المللی کاملا احاطه دارند.

ارائه خدمات حقوقی به ایرانیان مقیم در کشورهای دیگر تنها از پس یک وکیل خبره و معتبر بر می‌آید. زمانی که ایرانیان به دلایل مختلفی از جمله پناهندگی، مهاجرت، تحصیل، اقامت موقت، اخذ تابعیت و … در کشورهای دیگر زندگی می کنند و نیاز دارند که برخی از مسائل حقوقی آن‌ها در ایران رسیدگی شود، وکیل ایرانیان خارج از کشور می تواند مسئولیت این رسیدگی را بر عهده بگیرد این وکلا با تمام قوانین و مقررات لازم در این خصوص آگاهی دارند و نیازی به مراجعه فرد در هیچ دادگاهی نیست.

ایجاد پل ارتباطی مابین ایرانیان مقیم خارج از کشور با وکیل پایه یک دادگستری در ایران دارای اهمیت زیاد می باشد چرا که همه ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای موارد متعدد حقوقی و قانونی داخل ایران می باشند.

شماره وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور :

این مقاله توسط حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور به نگارش در آمده است. شما هموطنان عزیز می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی با وکیل و اعطای پرونده خود به اینجانب با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید.

وکیل بین الملل در تهران

خدمات وکیل ایرانیان خارج از کشور :

به طور کلی وکیل ایرانیان خارج از کشور می تواند با قبول وکالت و پیگیری امور حقوقی انواع خدمات از قبیل دفاع از دعاوی مطرح شده بابت ایرانیان مقیم خارج کشور، طرح دعوا از طرف این افراد، اداره امور مالی و املاک موجود در ایران مانند خدماتی از قبیل اجاره، خرید و فروش ملک، پیگیری کردن ممنوعیت خروج از کشور و پیگیری رفع ممنوع الخروجی و … انجام دهند.

برای هموطنانی که امکان حضور آنها در ایران وجود ندارد وکیل می تواند در صورت نیاز در کشورهای همسایه برای پیگیری امور مالی و حقوقی ملاقات داشته باشد و برای دریافت وکالتنامه می توان به وزارت امور خارجه مراجعه کند و یک نسخه از وکالت نامه را دریافت کند.

البته امروزه بدلیل پیچیده شدن قوانین ایران و دوری هموطنان ایرانی در خارج از کشور، دسترسی به وکیل دادگستری و مشاوره حقوقی حائز اهمیت است. بنابراین لازم است ابتدا ایرانیان خارج از کشور به یک وکیل و مشاور دسترسی داشته باشند و مشاوره حقوقی خود را دریافت نمایند تا در صورت لزوم وکیل خود را انتخاب نمایند.

ایرانیان مقیم خارج از کشور در چه مواردی می توانند به وکیل ایرانی وکالت دهند ؟

  • اقامه دعوی کیفری یا حقوقی
  • ازدواج
  • امور بانکی
  • فروش ملک
  • امور اداری
  • گرفتن طلاق
  • امور نظام وظیفه
  • خرید و یا فروش سهام
  • بازنشستگانی که قصد دریافت حقوق خود را دارند
  • مالیات و بیمه

خدمات وکیل ایرانیان خارج از کشور

نحوه و چگونگی تنظیم وکالتنامه برای ایرانیان خارج از ایران :

  1. در ابتدا وارد سایت تأیید اسناد کنسولی و یا تاک شوید و سپس مراحل ثبت نام را انجام دهید. دقت کنید در هنگام ثبت نام تمام اطلاعات مورد نیاز خودتان و وکیل را به درستی وارد نمایید.
  2. بعد از پایان مراحل ثبت نام  با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد قسمت پروفایل خود شوید سپس وارد  قسمت نمایندگی و یا کنسولگری ایران در آن کشوری که در آن زندگی می‌کنید شوید.
  3. وارد قسمت وکالتنامه شوید.
  4. نوع وکالتنامه مورد نظر را انتخاب کرده.
  5. سپس در این قسمت وکالتنامه خود را تنظیم نمایید.
  6. در آخر بعد از اینکه وکالتنامه را ثبت کردید کد رهگیری به شما نشان داده می شود که آن را در یک پوشه ذخیره نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت وکالت ایرانیان مقیم خارج از کشور :

ورود به سامانه تاک و پر کردن اطلاعات مورد نیاز آن سامانه اطلاعات هویتی و مشخصات درج شده در شناسنامه و کارت ملی
ذکر دقیق مشخصات وکیل و وارد کردن آدرس او تنظیم وکالتنامه با مدارکی اعم از شناسنامه و یا گذرنامه و یا کارت ملی ممکن می باشد.
عدم هر نوع خط خوردگی در وکالتنامه به امضا رسیدن وکالتنامه توسط شخص موکل که این امر باید در حضور مأمور کنسولگری به انجام برسد.
جهت از بین رفتن اعتبار وکالتنامه  بعد از به ثبت رساندن آن از وارد کردن هر گونه اطلاعات اضافی پرهیز نمایید.

 

نکته : اخیرا این امکان برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است که از طریق سامانه عدل ایران بتوانند به وکیل دادگستری در داخل ایران وکالت بدهند لذا حتی از طریق را دور و در کشور خارجی ایرانیان می توانند در ایران وکیل پایه یک دادگستری اتخاذ کنند.

بهترین وکیل ایرانیان خارج از کشور

نکات مهم در خصوص وکیل ایرانیان خارج از کشور :

وکیل ایرانیان خارج از کشور باید قبل از قبول وکالت نکات لازم در خصوص این وکالت را کاملا بررسی کند.

بر اساس ماده 656 قانون مدنی وکالت به معنی عقد قراردادی که یکی از طرفین نتواند پیگیری امور خود را در دست بگیرد و برای انجام امور وکیل را انتخاب کند و وکیل این قرارداد را قبول کند.

معمولا وکلایی که برای دعاوی هموطنان خارج از کشور انتخاب می شوند علاوه بر اشراف کامل بر موارد قانونی و حقوق ایرانی تا حدودی با قوانین و مقررات کشورهای دیگر هم آشنایی دارند و اگر دعاوی مطرح شده به نحوی با تعارض قوانین در دو کشور مرتبط باشد وکیل بتواند این تعارضات را حل کند.

با پیشرفت رسانه ایرانیان مقیم کشورهای خارجه می توانند از خدمات وکیل تلفنی و آنلاین بهره ببرید.

جمع بندی :

یکی از مهم‌ترین خدمات وکلایی که در زمینه حقوق بین المللی فعالیت دارند در حوزه قراردادها و شرکت ها است. زمانی که یک ایرانی بخواهد در کشور خارجه برای یک موضوع تجاری و یا اخذ یک قرارداد وارد مذاکره شود ممکن است هیچ آگاهی در مورد مسائل حقوقی دو کشور نداشته باشد از این رو تجارب و دانش یک وکیل ایرانی وارد به مسائل حقوقی دو کشور می تواند از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری کند‌‌.

جهت ارتباط مستقیم با وکیل ایرانیان خارج از کشور می توانید از طریق راه های ارتباطی از جمله شماره تماس 09122724813 در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

2 نظرات

  • محمد

    1402-02-23 - 7:08 ب.ظ

    سلام و عرض خسته نباشید
    شما از چه طریقی با موکلین قرار داد میبندین؟

پیام بگذارید