وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی می تواند دعاوی مرتبط با انتقال مالکیت یک ملک را در دادگاه مطرح کند. تنظیم کردن سند رسمی یکی از مهمترین اثر قولنامه است. به طور کلی دو نوع سند در انتقال مالکیت صورت می پذیرد سند رسمی و سند عادی که نوع رسمی از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است و توسط اداره ثبت اسناد و یا دفاتر رسمی اسناد تنظیم شده است. هر فردی که ملک با سند عادی را خریداری می کند ملزم است که در جهت تنظیم سند رسمی اقدام کند و مالکیت ملک را از دادگاه بخواهد. از آن‌جا که مراحل قانونی طرح دعواهای این چنینی تقریبا پیچیده است و نیاز به آگاهی دارد پس بهتر است از طریق وکیل مراحل رسیدگی به دعوا انجام شود.

شماره وکیل الزام به تنظیم سند رسمی:

این مقاله توسط حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی به نگارش درآمده است. شما همراهان عزیز می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی رایگان و فوری با شماره 09122724813 و یا 91010983-021 تماس حاصل نمایید.

الزام به تنظیم سند رسمی خودرو

نقش وکیل الزام به تنظیم سند رسمی:

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در دادگاههای حقوقی با تجربه‌های مشابهی که داشته می تواند روند پرونده را تسریع ببخشد. املاکی که از طریق سند عادی واگذار می شوند دادگاه ابتدا صحت تحقق انتقال مالکیت را احراز می کند سپس بررسی می کند که بداند صاحب مال اهلیت فروش داشته است و بعد از ان مشخص می کند که آیا خریدار یا خواهان به تعهدات درج شده در سند عادی عمل کرده و در اخر احراز می کند که هزینه تنظیم سند رسمی بر عهده کدام یک از خواهان و خوانده است. پس از این روندها وکیل خواهان باید توانایی اثبات و صحت سند عادی را داشته باشد و اگر دادگاه تردیدی در خصوص سند داشته باشد از فروشنده می خواهد تا مدارک بیشتری برای اثبات تهیه کند.

معمولا وکیل اگر بتواند رای دادگاه مبنی بر الزام تنظیم سند رسمی دریافت کند می تواند تا ده روز بعد از صدور رای به دفترخانه مراجعه نماید و این انتقال را انجام دهد. اگر خواهان نخواهد مال خود را انتقال دهد دادگاه از دفترخانه می خواهد که سند را به مالک جدید انتقال دهد.

خدمات وکیل اِلزام به تنظیم سند رسمی:

زمانی که ملک مشخصی با یک سند عادی مورد معامله قرار می گیرد و خریدار بخواهد برای این ملک سند رسمی صادر کند باید از فروشنده بخواهد تا مراحل قانونی این کار را طی کند. اگر از طریق وکیل بخواهد این کار را انجام دهد باید وکیل الزام به تنظیم سند رسمی را در دادگاه مطرح کند. نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که اگر طرف دعوا فوت کند این تعهد به ورثه می رسد.

مقالات ذیل را بخوانید و آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و جهت دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09122724813 و 91010983-021 تماس حاصل نمایید.

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری

وکیل برای اقامت در ایران

ابطال سند رسمی

تنظیم قرارداد اجاره

لایحه الزام به تنظیم سند رسمی

موانعی که در الزام به تنظیم سند رسمی وجود دارد:

در اقامه دعوا مربوط به تنظیم سند، وکیل اِلزام به تنظیم سند رسمی باید موانعی که ممکن است سد راه طرح دعوا باشند را بررسی کند. اگر ملک در رهن یا بازداشت باشد دادگاه به هیچ عنوان برای ان رای صادر نمی کند.

در برخی موارد هم فروشنده مالک اصلی ملک نیست در این شرایط  خریدار دادخواست فروش مال غیر را تنظیم می کند.

از آنجا که تنظیم این‌گونه دادخواست ها نیاز به مهارت و دانش دارد پس یک وکیل دادگستری می تواند قبل از اقامه دعوا تمام مدارک لازم را تهیه کند و در نتیجه بخشی پرونده نقش موثری ایفا کند.

امتیاز دهید

پیام بگذارید