دسته‌بندی نشده

لایحه دادگاه تجدیدنظر برای دفاع از خیانت در امانت ماشین

شاید شما هم جزو آن افرادی باشید که برای دفاع از حق و حقوق قانونی خودتان به دادگاه مراجعه کرده اید و می دانید که برای پیگیری کارتان باید مهارت و دقت زیادی در نوشتن متن های مختلف داشته باشید از جمله این متن ها می توان به لایحه، اظهارنامه و شکواییه اشاره کرد که بسیار حائز اهمیت می باشند. در این مقاله برای شما نمونه لایحه خیانت در امانت ماشین را به رشته نگارش در آورده ام و از اهمیت لایحه و طرز نگارش آن خواهم گفت. اگر برای تنظیم لایحه به مشکل برخورد کرده اید و نیاز به دریافت مشاوره حقوقی رایگان دارید  کافی است با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید تا اینجانب حمیدرضا برادران ابراهیمی شما را 0 تا 100 با شیوه نگارش لایحه آشنا کنم.

لایحه چیست؟

لایحه نوشته ای است که در زمان مطرح بودن پرونده در دستگاه قضایی تنظیم می شود. لایحه در هر پرونده ای اعم از حقوقی ، کیفری ، خانواده و… نیاز است. نوع نگارش و ادبیات لایحه از اهمیت زیادی برخوردار است لذا تنظیم لایحه و تقدیم آن به مرجع قضایی از ملزومات دفاع از خود و اثبات واقعه ای می باشد.

نحوه نوشتن لایحه چگونه است؟

برای تاثیرگذاری لایحه ، نوع نگارش و ادبیات آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین زمانی لایحه را می توان تنظیم کرد که قبل آن باید ادبیات حقوقی و مواد قانونی آشنایی داشته باشیم در غیراینصورت حتی امکان دارد لایحه ذهنیت قاضی را نامنظم کند.

چرا نوشتن لایحه اهمیت دارد؟

برای دادرسی دو نوع دفاع داریم دفاع شفاهی ، دفاع کتبی برای اینکه دفاع شفاهی و حرف های ما در دادگاه اثرگذار باشد و فراموش نشود بهتر است لایحه ای همراه با ادبیات و نگارش حقوقی تنظیم شود و تقدیم دادگاه شود.

در چه مواردی لایحه بنویسیم؟

در همه پرونده های مطرح در دستگاه قضایی اعم از امور حقوقی ، کیفری ، خانواده شایسته است لایحه ای تنظیم و ارائه شود.

نمونه لایحه خیانت در امانت ماشین:

بسمه تعالی

ریاست محترم دادگاه تجدیدنظر استان ……………..

باسلام

احتراما اینجانب به وکالت از ناحیه موکل در خصوص پرونده به شماره کلاسه فوق الذکر به استحضار می رساند:

شرح ماوقع:

موکل مورخه ………………….. واسطه معامله ی دو خودرو …………….. فی مابین آقایان …………… قرار می گیرد. حسب اظهارات مالک ظاهری خودروی ………………..آقای ……………. به موکل می گوید” شرط معامله من این است که هیچ هزینه ای نمی خواهم و هیچ هزینه ای هم پرداخت نمی کنم”

دو خودرو مابین …………………………… با انعقاد وکالت تعویض پلاک مبادله می شود.

اما بدلیل تحریم و ممنوع شدن واردات خودرو و نوسان شدید قیمت خودروهای خارجی وارداتی، اکنون تجدیدنظرخوانده خود را متضرر می بینند که بدنبال جبران آن است.

لازم  به ذکر دو خودرو موصوف هر یک از ابتدا بنام اشخاص دیگر بوده است که متاسفانه دادگاه بدوی به این مهم توجه ننموده است.

ضمن مبایعه نامه پیوستی موجود در پرونده، شرطی مبنی بر تعیین ضرر و زیان به مبلغ ………………. میلیون تومان درج شده است بدین معنا در صورت انحلال قرارداد توسط هر یک از طرفین، مبلغ مذکور باید پرداخت شود.

فی الحال دفاعیات اینجانب حسب دلایل و مستندات موجود به شرح آتی می باشد:

سه شرط لازم برای تحقق جرم خیانت در امانت به قرار ذیل است :

الف) تعهد یا قرارداد قبلی

ب) موجودیت مال سپرده شده

ج) تعهد امین به نگهداری و استرداد آن

مطابق دلایل و محتویات پرونده، موکل تعهدی به نگهداری و استرداد نداشته است لذا مبایعه نامه تنظیمی هم حاوی همین مطلب است.

حسب رسید تحویل چک در صفحات ………… پرونده مذکور، توافقی مبنی بر سپردن وجه مورد ادعا نبوده است بنابراین مهمترین عناصر از جرم خیانت در امانت (وصف امانی) در این مورد موجودیت ندارد لذا دلیل و مستندی مبنی بر اثبات این موارد موجود نیست.

خیانت در امانت یک جرم مقید به نتیجه است به این منظور که سپرده شدن مال به امین به یکی از طرق قانونی با شرط استرداد یا به مصرف معین رسانیدن از جمله شرایط آن است.

به همین منظور رابطه فی مابین طرفین در چارچوب امانت قرار نمی گیرد تا جرمی مبنی بر خیانت در امانت واقع شود.

لذا در اظهارات طرفین در مرحله تحقیقات هیچ یک از عناصر جرم خیانت در امانت مبنی بر سپردن مال به شرط استرداد یا به مصرف معین رسیدن موجود نیست.

به عبارت دیگر موکل با دو فروشنده خودرو ، توافقی مبنی بر سپردن و استرداد وجه انجام نداده اند.

مع الاسف در مرحله تحقیقات، شهود موکل برای ادای شهادت خواسته نشده لذا از آن مقام عالی قضایی در صورت مقتضی تقاضای صدور قرار استماع شهادت شهود مورد تقاضاست.

علیهذا باتوجه به شرح ماوقع و دفاعیات و مدارک و مستندات موجود، از آن مقامات عالی محترم قضایی تقاضای رسیدگی و صدور حکم عادلانه مبنی بر نقض دادنامه مورد استدعاست.

با احترام مجدد

پیشنهاد ما برای شما: دادخواست مطالبه مهریه دادخواست طلاق توافقی دادخواست استرداد جهیزیه

نکات طلایی که هنگام نگارش لایحه خیانت در امانت ماشین باید به آن توجه کنیم:

1- برای نوشتن لایحه خیانت در امانت بهتر است خلاصه ای از ماجرا و واقعه توضیح داده شود.

2- برای لایحه خیانت در امانت سزاوار است در خصوص جرم خیانت در امانت بصورت مستند و قانونی توضیح و با پرونده جریانی برای اثبات یا عدم اثبات تطبیق داده شود. 3- در پایان لایحه با نتیجه گیری مطلوب باید ذکر شود که آیا پرونده جریانی خیانت در امانت است یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *