ملکی

تفاوت ملک مشاع و ملک مفروز

تفاوت ملک مشاع و ملک مفروز با توجه به اهمیت قوانین ملکی یکی از سؤالات مهمی است که شاید جواب آن برای شما نیز جالب باشد. با توجه به این موضوع در این مقاله به صفر تا صد تفاوت ملک مشاع و ملک مفروز می‌پردازیم و نکات مهمی که باید درباره این دو نوع ملک بدانید را بررسی می‌کنیم. به علاوه در انتها نیز می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی رایگان تیم ما استفاده نماید.

ملک مشاع چیست؟

برای این با فرق ملک مشاع و مفروز آشنا شویم، قبل از هر چیزی باید به این دو نوع ملک بپردازیم که با توجه به این موضوع، ملک مشاع را می‌توان به این شکل تعریف کرد. منظور از مال مشاع اشاره به زمین یا ملکی دارد که چند نفر مالکیت آن را به صورت شراکتی در اختیار دارند و نمی‌توان سهم هر فرد را به صورت جداگانه تشخیص داد. استفاده از ملک مشاع

ملک مفروز چیست؟

در مقابل ملک مشاع، ملک مفروز قرار دارد، به بیان دیگر ملک مفروز اشاره به املاکی دارد که قابل تقسیم است. در واقع ملک مفروز همان ملک مشاع است که قابلیت تقسیم داشته و مالک آن یک نفر است که دخل تصرف در امور ملک دارد. مقالات ذیل را بخوانید و در صورت داشتن هرگونه سوالی با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید. شماره تماس وکیل ملکی وکیل تخلیه ملک

تفاوت ملک مشاع و ملک مفروز:

با توجه به تعریفاتی که گفته شد، می‌توان فرق کلی مال مشاع و مفروز به این شکل تعریف کرد که در مال مشاع چند مالک وجود دارند که اختیار استفاده از ملک را دارند در حالی که مال مفروز فقط یک صاحب دارد که دخل تصرف در تمام امور ملک دارد. اما تفاوت ملک مشاع و مفروز به همین مورد ختم نمی‌شود و در ادامه به صورت کامل به تفاوت این دو ملک می‌پردازیم.
  1. تصمیم گیری

در مال مفروز همانطور که گفته شد مالکیت برای یک فرد بوده و به همین علت تمام تصمیم گیری‌های این نوع مال نیز به عهده همین فرد است، در حالی که در مال مشاع چندین فرد به عنوان مالک وجود دارند که باید درباره وضعیت ملک تصمیم گیری کنند.
  1. مال مفروز تقسیم شده مال مشاع است

آخرین تفاوت مال مشاع و مفروز به این شکل است که مال مشاع در صورتی که تقسیم شده باشد، تبدیل به مال مفروز می‌شود؛ در واقع مال مفروز به مال مشاعی اشاره دارد که تقسیم شده و حق مالکیت آن به فردی خاص داده شده است. تبدیل ملک مشاع به مفروز

در چه صورت توان مال مشاع و مفروز را فروخت؟

با توجه به تعریف مال مفروز، می‌توان گفت که در صورت تصمیم گیری، مالک به راحتی می‌تواند اقدام به فروش ملک نماید. برای فروش مال مشاع سختی‌های بیشتری وجود دارد زیرا برای فروش مال مشاع همه افراد باید راضی باشند و فرقی هم ندارد که فرد بیشترین میزان سهم را داشته باشد یا کمترین میزان را.

مشاوره حقوقی فوری برای مال مشاع و مفروز:

در صورتی که درگیر دعاوی ملکی هستید و نیاز به مشاوره حقوقی رایگان و فوری دارید، می‌توانید با متخصصین ما از طریق شماره «09122724813» در ارتباط باشید و از مشاوره ما استفاده نماید. به علاوه می‌توانید با مراجعه به صفحه مشاوره حقوقی ملکی از خدمات مشاوره‌ای تیم وکیل حمیدرضا برادران ابراهیمی استفاده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *