بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین

بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین سوال مهمی است که اگر در آپارتمان زندگی کنید، قطعا برای شما هم پیش آمده است که در این مقاله به آن می پردازیم و صفر تا صد نوسازی ساختمان با مخالفت مالکین را بررسی می کنیم. با توجه به این که خانه بعد از مدتی استفاده نیاز به بازسازی دارد، ممکن است شما به فکر بازسازی خانه باشید ولی با مخالفت مالک یا مالکین خانه روبه‌رو شوید که همین موضوع، ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود آورد، پس اگر نمی خواهید به مشکل بخورید، این مقاله را از دست ندهید.

بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین ممکن است؟

با توجه به این که عمر طبیعی مصالح خانه دائمی نیست و بعد از مدتی استفاده فرسوده می شود، قطعا ساختمان نیاز به تعمیر و بازسازی دارد. از طرف دیگر با در نظر داشتن خطرات احتمالی ساختمان بعد از فرسودگی برای اهالی و همسایه ها، بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین نیز امکان پذیر خواهد بود. البته دقت داشته باشید که شما باید برای سکونت موقت اهالی مخالف بازسازی خانه مکانی را پیدا نموده و اجرا نماید و سپس شروع به بازسازی خانه نماید.

هزینه بازسازی خانه‌ای که همه موافق نوسازی آن نیستند، با کیست؟

فرقی نمی کند که شما موافق بازسازی خانه باشید یا مخالف آن، زیرا در هر صورت جزو مالکین به حساب می آید و باید هزینه بازسازی خانه را به صورت مساوی پرداخت نماید. با توجه به این موضوع، قبل از بازسازی خانه باید سهم هر مالک را محاسبه و تعیین نماید و سپس اقدام به تعمیر خانه نماید.

هزینه اجاره خانه برای مالکین مخالف به عهده کیست؟

همانطور که گفته شد، برای بازسازی خانه باید برای مالکین مخالف خانه اجاره نمود که با توجه به این موضوع، شاید برای شما هم سوال باشد هزینه اجاره این خانه به عهده کیست؟ با توجه به این که خانه برای سکونت موقت مالک تا زمانی است که خانه تعمیر و آماده سکونت شود، هزینه اجاره آن نیز به عهده خود مالک مخالف است نه فردی که می خواهد خانه را تعمیر نماید.

در صورتی که مالکین خانه را تخلیه نکنند به چه شکل است؟

در صورتی که بازسازی خانه امری ضروری باشد و در عین حال مالکین مخالف تعمیر آن باشند، مدیر ساختمان می تواند از طریق دادگستری اقدام قانونی نموده و دستور تخلیه مالکین مخالف را دریافت نماید. بد نیست بدانید که تعمیر ساختمانی که نیاز به بازسازی داشته باشد در هر صورت امری ضروری است و مالکی نمی تواند به صورت سلیقه‌ای تصمیم گیری و با تعمیر ساختمان مخالفت نماید.

آیا تعمیر خانه فرسوده منع قانونی دارد؟

خیر: تعمیر خانه فرسوده در صورتی بررسی و کارشناسی هیچ منع قانونی نداشته و باید به سرعت اقدام به تعمیر خانه نمود و در صورت مخالفت مالکین همانطور که قبل تر نیز گفته شد، می توان اقدام قانون نمود.

مشاوره حقوقی فوری برای بازسازی خانه

در صورتی که با مالکین ساختمان خود به مشکل برای تعمیر ساختمان برخورده‌اید و نیاز به دریافت مشاوره حقوقی فوری دارید، می توانید با متخصصین ما در وکیل ابراهیمی در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان تیم ما استفاده نماید. برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان از طریق شماره «09122724813» با وکیل حمید رضا برادران ابراهیمی در تماس باشید.

امتیاز دهید

پیام بگذارید