وکالت بلاعزل در مشارکت در‌ ساخت

وکالت بلاعزل در مشارکت در‌ ساخت: طبق تعریفی که قانون از وکالت کرده است، وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرفی دیگر را برای انجام کاری نایب و وکیل خود می نماید.

وکالت همانند بیع، اجاره و … یک عقد قرارداد است، قرارداد های مختلف آثار مختلفی را به دنبال دارند، مثلا بیع باعث می شود که، مالکیت از شخصی به شخصی دیگر مثل فروشنده و خریدار منتقل شود، یا اینکه عقد اجاره باعث می شود که، مالکیت منافع مال برای مدتی معین از شخصی مثل موجر به شخصی مثل مستاجر منتقل شود.

به طور کلی وکالت یعنی فردی شخصی دیگر را وکیل و نایب خود برای انجام اموراتی قرار دهد.

امروزه در دفاتر ثبت اسناد و دفترخانه ها، اکثر مردم به هنگام خرید و فروش ملک یا ماشین، وکالت بلاعزل رد و بدل می کنند، این بدین معناست که هنگامی که فروشنده پول خود را کامل دریافت کرد، به شخص خریدار اجازه دهد، که به جای او امورات اداری مثل انتقال سند و… را انجام دهد. وکالت بلاعزل قراردادی است که می تواند ریسک ها و خطراتی را به دنبال داشته باشد، که بهتر است قبل از بستن این نوع قرارداد در مورد شرایط و ضوابط قانونی آن بیشتر تحقیق کنیم. وکالت بلاعزل به معنای دادن نمایندگی، و اختیار به شخصی بر پایه اعتماد، برای انجام امری، می باشد.

وکالت بلاعزل ملک چیست

وکیل مشارکت در ساخت:

شما همراهان عزیز می تواند جهت دریافت مشاوره حقوقی فوری با وکیل مجرب و متخصص مشارکت در ساخت حمیدرضا برادران ابراهیمی با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید.

وکالت بلاعزل در مشارکت در‌ ساخت چیست؟

مردم برخی اوقات، به دلیل ایجاد رابطه ای پایدار و غیر قابل فسخ، وکیل بلاعزل را استخدام می نمایند.

وکالت بلا عزل عقدی است که با مرگ هر یک از طرفین یا استعفای وکیل، و یا عزل وکیل توسط موکل و یا جنون وکیل و یا موکل پایان می یابد.

با اینکه وکالت بلاعزل، مزایا و ویژگی های زیادی دارد، اما در برخی موارد ممکن است دارای پیامد ها و مشکلات بدی باشد، که عواقب خوبی در بر نداشته باشد، گاهی ممکن است با امضای یک وکالت نامه رسمی بلاعزل ناخواسته افراد، تمام دارایی و اموال خود را از دست بدهند. اشخاص باید در دادن وکالت بلاعزل به فرد یا افراد دقت لازم را داشته باشند، چرا که بعضی از افراد از طریق همین وکالت اقدام به کلاهبرداری می کنند.

برای نوشتن و ثبت قرارداد وکالت بلاعزل، باید به دفاتر اسناد رسمی و دفتر خانه ها مراجعه کرد، و کارت ملی و شناسنامه خود و وکیل را به همراه داشت.

نکات مهم در وکالت بلاعزل در مشارکت در‌ ساخت:

  • نکته مهم در وکالت بلا عزل در مشارکت ساخت، چون همه کار های قرارداد مشارکت در ساخت از مرحله تخریب تا زمان اخذ سند رسمی، برای تمامی واحد های مسکونی، تجاری، اداری و… بر عهده سازنده است، بدین جهت لازم است که مالکین قرارداد مشارکت در ساخت، به دنبال وکیلی برای انجام امورات باشند، برای دادن وکالت بلاعزل هر دو طرف قرارداد باید به یکی از دفتر خانه های رسمی در منطقه ای که ملک قرار دارد بروند و کارهای مربوطه را انجام دهند.
  • نکته ای دیگر در مورد وکالت برای موضوع مشارکت در ساخت، باید در خصوص همان ثبتی و ملکی باشد که قرار است روی آن بنای جدید احداث شود، در هنگام تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت باید به تمامی مشخصات اشاره شود.
  • با توجه به اینکه وکالتی که مالک برای قرارداد مشارکت در ساخت به سازنده می دهد، صرفا وکالتی کاری است؛ پس بنابراین مالکین باید دقت داشته باشند نباید این وکالت را از نوع تام الختیار تنظیم نمایند.
  • نکته دیگر در وکالت برای قرارداد مشارکت در ساخت، این است که وکالتی که به سازنده می دهید باید وکالت بلاعزل باشد، تا وقتی که به دلیل تخلفات قراردادی تصمیم به فسخ قرارداد مشارکت در ساخت گرفتید، همزمان بتوانید وکالت وکیل را هم لغو کنید، تا اقدام دیگری نتواند انجام دهد‌.

اگر این نکاتی که به شما یادآور شدیم را به خوبی رعایت کنید، می توانید به عنوان مالک اطمینان حاصل کنید که، کمترین آسیب و ضرر را از این مشارکت با سازنده داشته باشید.

وکالت نامه کاری مشارکت در ساخت:

وکالت نامه کاری به معنای این است که، وکیل در چنین وکالت نامه ای حق انجام معاملات، و انتقال وکالت را ندارد، و فقط می تواند از طرف موکل، کار های اداری مربوطه را انجام دهد، و در صورت بلاعزل بودن وکیل، موکل حق عزل وکیل خود را ندارد.

از دلایل استخدام وکیل بلا عزل این است که، اگر در طی کار یکی از مالکین اقدام به عزل وکیل کند، کار به تعطیلی کشیده می شود، و مشکلات و دردسر های زیادی را به دنبال دارد، پس پیشنهاد می کنیم حتما وکالت بلاعزل باشد تا در آینده به مشکل نخورید.

وکالت بلاعزل از طرف سازنده هیچ تهدید و مشکلی برای قرارداد ندارد، و حتی باعث دلگرمی سازنده نیز می شود.

پیشنهاد می دهیم مقالات ذیل را بخوانید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و برای دریافت مشاوره حقوقی 24 ساعته با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید.

وکیل مشارکت در ساخت

کلاهبرداری مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت در ساخت

فسخ قرارداد مشارکت در ساخت

طریقه باطل کردن وکالت بلاعزل در مشارکت در‌ ساخت:

  1. موکل اقدام به فسخ عقد قرارداد وکالت بلاعزل کند، در اینجا موکل اقدام به برهم زدن عقد لازن می کند و دیگر وکالت از ضمن عقد خارج می شود و شخص می تواند وکیل خود را عزل نماید.
  2. موکل می تواند از طریق قانونی اقدام کند و داد خواست عزل وکیل را دهد؛ در این صورت موکل باید به قانون ثابت کند عقد لازمی صورت نگرفته، و یا اگر قراردادی صورت گرفته است، وکیل طبق مفاد عقد عمل نکرده است.
  3. در حالت سوم استعفای وکیل است که می تواند قرارداد وکالت بلاعزل را، عزل کند.

لازم به ذکر است که، اگر وکیل به صورت ناگهانی استعفا دهد و وکالت را فسخ کند، در این صورت در برابر موکل ضامن است که خسارت دهد.

۴.و حالت آخر از بین رفتن موضوع وکالت است، که می توان در این مورد به ماده ۶۸۳ قانون مدنی اشاره کرد. تماس 

این ماده می گوید که هر گاه متعلق وکالت و یا موضوع وکالت از بین برود، و یا موکل عملی را که مورد وکالت است خودش انجام دهد، و یا به صورت کلی کاری انجام دهد که مخالف با وکالت وکیل باشد، وکالت منفسخ می گردد.

باید بگوییم که، وکالت بلاعزل سبب نمی شود که موکل حق انجام  مورد وکالت را نداشته باشد، مگر اینکه به طور صریح و رک حق انجام عمل را از خود گرفته باشد، در اینجا موکل حق انجام عمل را ندارد.

امتیاز دهید

پیام بگذارید