انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور، یکی از تخصصی‌ترین دعاوی حقوقی است که باید با حضور وکلای متخصص پیگیری شود تا با سریع‌ترین سرعت ممکن نتیجه بخش باشد؛ با توجه به این که فرقی ندارد، ایرانی‌ها مقیم کدام کشور باشند، زیرا در هر صورت مشمول قوانین انحصار وراثت ایران می‌شوند، شما باید با تمام قوانین انحصار وراثت در ایران آشنا باشید و مراحل بیشتری را نسبت به انحصار وراثت افراد داخل کشور انجام دهید، الزامی است که از کمک بهترین وکیل انحصار وراثت استفاده نماید که با همین هدف در این مقاله به صفر تا صد مراحل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور می‌پردازیم، پس توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری این مقاله را تا آخر مطالعه نماید.

مراحل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

همانطور که اشاره داشتیم، مراحل اوراثت ایرانیان خارج از کشور به شکلی متفاوت انجام می‌شود و پروسه خاصی دارد که می‌تواند بسیار زمان بر باشد و به همین علت نیز همیشه با استفاده از کمک یک وکیل مجرب انحصار وراثت، می‌توان این پروسه را با سرعت بیشتر پیش برد؛ فارغ از موضوعات گفته شده، برای انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور باید مراحل زیر را طی نمود.

  1. ثبت وفات و دریافت گواهی فوت متوفی
  2. ارسال مدارک کامل متوفی به شورای حل اختلاف
  3. دریافت برگه استشهادی حصر وراثت
  4. ارائه لیست اموال متوفی برای محاسبه مالیات
  5. مراجعه مجدد به شورای حل اختلاف
  6. چاپ آگهی فوت متوفی برای اطمینان از اگاهی تمام وراث
  7. صدور گواهی حصر وراثت ایرانیان خارج از کشور

مدارک مورد نیاز برای ارسال به شورای حل اختلاف

همانطور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت انحصار وراثت ایرانیان مقیم خارج، ارسال مدارک کامل متوفی به شورای حل اختلاف می‌باشد که با توجه به این موضوع، این مدارک شامل موارد زیر بوده و در زمان ارسال باید به طور کامل برای شورای حل اختلاف ارسال شوند.

  • گواهی فوت متوفی
  • شناسنامه و کارت ملی متوفی و تمام وراث
  • عقدنامه در صورت متأهل بودن متوفی
  • استشهادیه انحصار وراثت
  • وصیت نامه متوفی در صورتی که وصیت نامه‌ای در کار باشد

وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور در تهران

با توجه به پروسه انحصار وراثت افراد ایرانی مقیم خارج، قطعاً زمان زیادی از شما گرفته می‌شود اگر نتوانید به صورت تخصصی این امور را دنبال نماید و به همین علت نیز توصیه می‌کنیم در صورتی که می‌خواهید با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن، مراحل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور را انجام دهید، می‌توانید از طریق شماره «09122724813» با متخصصین ما در تیم وکیل ابراهیمی در ارتباط باشید.

گواهی انحصار وراثت چیست؟

گواهی انحصار وراثت، برگه‌ای است که توسط شورای حل اختلاف صادر می‌شود که مشخصات کامل تمام وراث و سهم هر کدام از میزان اموال متوفی طبق قانون مدنی کشور مشخص شده است؛ بد نیست بدانید که گواهی انحصار وراثت دارای انواع مختلفی است که در این مقاله به آن نمی‌پردازیم.

قانون ارث در ایران به چه شکل است؟

با توجه به این که فرقی ندارد، متوفی در کدام کشور زندگی می‌کرده است، باید بدانید که طبق قانون ارث در ایران، اموال به این شکل تقسیم بندی می‌شود که هر پسر 2 برابر دختر سهم الارث می‌برد؛ به علاوه باید بدانید که زن از همسر خود در صورت وجود فرزند به میزان 1/8 و در صورت عدم وجود فرزند به میزان 1/4 ارث می‌برد که این شرایط برای مرد نسبت به ارث همسر خود در صورت وجود فرزند یا عدم وجود آن به میزان 1/4 بوده و بقیه ارث بین سایر وراث مانند پدر و مادر متوفی تقسیم بندی می‌شود.

چرا متخصصین تیم وکیل ابراهیمی را انتخاب کنیم؟

سرعت عمل در این گونه دعاوی بسیار اهمیت دارد، زیرا ممکن است شما مدت بسیار طولانی برای انحصار وراثت درگیر باشید و در خیلی از موارد به نتیجه دلخواه نرسید و به همین علت نیز به بهترین وکلای انحصار وراثت در تهران نیاز دارید؛ با توجه به موارد گفته شده، در صورتی که نیاز به خدمات بهترین تیم وکالت انحصار وراثت در تهران با سرعت بسیار بالا و هزینه کم نیاز دارید، می‌توانید از خدمات تیم وکیل ابراهیمی استفاده نماید، برای دسترسی به خدمات ما و دریافت مشاوره رایگان انحصار وراثت، می‌توانید از طریق شماره «09122724813» با وکیل ایرانیان خارج از کشور ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول انحصار وراثت ایرانیان خارج از ایران

با توجه به این که قوانین انحصار وراثت ایرانیان مقیم خارج از کشور نسبت به افراد داخل کشور متفاوت هستند و ممکن است سؤالات مختلفی در این زمینه برای شما به وجود آمده باشد، در ادامه به مهم‌ترین سوالاتی که در این زمینه از تیم ما پرسیده می‌شود می‌پردازیم؛ البته دقت داشته باشید که قطعاً ممکن است بعضی از سؤالات از قلم افتاده باشد که شما برای پرسش این سؤالات، می‌توانید از طریق شماره‌های معرفی شده با متخصصین ما در ارتباط باشید.

  1. آیا به وکیل انحصار وراثت نیاز داریم؟

با این که خود وراث می‌توانند تمام مراحل انحصار وراثت را انجام دهند و نیازی به وجود وکیل به الجبار نیست، ولی توصیه می‌شود، حتماً از خدمات و کمک یک وکیل انحصار وراثت مجرب استفاده نماید تا روند پرونده شما با سرعت بسیار بالاتری انجام شود.

  1. در چه زمانی نیاز است گواهی فوت به تأیید سفارت برسد؟

زمانی که گواهی فوت به زبانی غیر از زبان فارسی نگارش شده باشد باید وراث اقدام به دریافت تاییده این گواهی از سفارت نمایند.

  1. زمانی که وراث متوفی در یک محل سکونت نداشته باشند باید چه کرد؟

جلسات بین این افراد به صورت آنلاین برگزار می‌شود و از این نظر هیچ تداخل و مشکلی در روند پرونده به وجود نخواهد آمد.

  1. اگر یکی از وراث خارج از کشور باشد، می‌توان انحصار وراثت انجام داد؟

در این صورت فرد می‌تواند به یک وکیل یا یکی از وراث، وکالت دهد تا به جای او در جلسات انحصار وراثت شرکت داشته باشد؛ دقت داشته باشید که توصیه می‌شود، فرد خارج از کشور حتی المکان به یک وکیل حرفه‌ای فردی که به او اعتماد کامل دارد، وکالت دهد.

  1. در صورت بروز مشکل بین وراث، تکلیف انحصار وراثت چیست؟

در صورت بروز هر گونه مشکل، تنها یکی از وراث نیز می‌تواند به راحتی اقدام به دریافت انحصار وراثت و تعیین تکلیف اموال نماید و نیازی به حضور تمام وراث نمی‌باشد.

  1. ایرانیان مقیم خارج از کشور در زمینه ارث تابع قوانین کدام کشور هستند؟

یکی از نکات مهمی که باید افراد مقیم خارج از ایران بدانند، فرقی ندارد که شما در کدام کشور زندگی می‌کنید، زیرا در هر حال قانون ارث کشور ایران شامل حال شما می‌شود و نمی‌توان مثلاً از قانون ارث در کشورهای اروپایی برای این افراد استفاده نمود.

جمع بندی

انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور، یکی از امور تخصصی و پیچیده است که باید فرآیند زمانبری را سپری کند تا نتیجه بخش باشد و به همین علت نیز داشتن وکیل انحصار وراثت برای این نوع پرونده‌ها امری الزامی است، هر چند که خود وراث نیز می‌توانند اقدامات قانونی را انجام دهند؛ بد نیست بدانید، در صورتی که گواهی فوت دریافت شده به زبان خارجی باشد، وراث باید اقدام به دریافت تاییده گواهی از سفارت نمایند تا بتوان با اتکا به این گواهی فوت، سایر اقدامات مربوط به انحصار وراثت را انجام داد.

 

امتیاز دهید

پیام بگذارید