وکیل طلاق

وکیل طلاق

این مقاله توسط وکیل طلاق حمیدرضا برادران ابراهیمی به نگارش درآمده است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. یکی از راه های انحلال عقد نکاح بین زوجین، طلاق می باشد. با وقوع طلاق زوجیت بین زن و شوهر از بین می رود و دیگر رابطه زناشویی بین آنها امکان پذیر نیست. طلاق آثار حقوقی مالی و غیرمالی گوناگونی دارد که طرفین باید به آن اشراف کامل داشته باشند.

شماره تماس وکیل طلاق:

این مقاله توسط حمیدرضا برادران ابراهیمی وکیل پایه یک دادگستری متخصص در دعوی خانواده به نگارش درآمده است. در صورت نیاز به برقراری ارتباط با وکیل طلاق در تهران و دریافت مشاوره حقوق فوری و تخصصی توسط ایشان با شماره 09122724813 تماس حاصل نمایید.

معنای طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی زن و شوهر (زوجین) و یکی از راه های انحلال عقد نکاح می باشد.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق به معنای بر هم خوردن ازدواج می باشد یکی از انواع طلاق،طلاق توافقی می باشددر این نوع طلاق طرفین زودتر به نتیجه می رسند و دوستانه از هم جدا می شوند.

در طلاق توافقی زوجین در ارتباط با مسائلی همچون حضانت بچه،ملاقات بچه،و همچنین مسائل مالی اعم از نفقه و مهریه به یکدیگر به تفاهم می رسند.

وکیل برای حق طلاق زن:

تعویض وکالت برای اعمال طلاق یعنی زوج به زوجه وکالت دهد که بتواند به دادگاه مراجعه کند و خود را مطلقه کند. زن می تواند وکیل برای طلاق انتخاب کند و در جلسات دادگاه حضور پیدا نکند. وکیل اگر بتواند یکی از شروط ضمن عقد را ثابت کند به طور مثال عدم پرداخت نفقه زوجه، اعتیاد، جنون و بیماری، زندان و … را مطرح کند و مدارک کافی برای اثبات داشته باشد می تواند طلاق زن را از دادگاه بگیرد. در اینگونه شرایط دادگاه به طور کامل دلایل طلاق را بررسی می کند و کارشناسان مربوطه هم اگر دلایل زن برای طلاق را معتبر بدانند و آن را اثبات کنند دادگاه حق صدور طلاق حتی بدون مراجعه زوج را دارد و گرفتن وکیل در واقع مساوی با پیگیری صحیح پرونده تا حصول نتیجه مورد انتظار است.

وکیل برای حق طلاق مرد:

وکیل برای طلاق مرد در واقع مسئولیت راحت تری دارد چون طبق قانون طلاق حق مرد است و هر زمان که بخواهد می تواند با پرداخت حق و حقوق زن او را طلاق دهد. وکالت دادن به یک وکیل برای این پرونده می تواند از متضرر شدن مرد جلوگیری کند و راحت تر می تواند دلایل مرد برای طلاق را اثبات کند. در گذشته که تنها افراد با مراجعه به دفتر ازدواج و طلاق همسر خود را طلاق می دادند هرج و مرج بسیاری به وجود آمده بودند و آمار طلاق به طرز فجیعی بالا رفته بود تا اینکه قانون جدید مراجعه به دادگاه و مشاور را الزامی کرد تا مردان برای طلاق فرصت تجدید نظر داشته باشند.

مشاوره حقوقی برای طلاق

انواع طلاق:

1- طلاق رجعی

2- طلاق بائن

طلاق بائن خود بر اقسام ذیل است:

الف) هرگاه طلاق در موقعی انجام شود که زن دوشیزه و باکره باشد.

ب) طلاق در زمانی باشد که زن یائسه شده باشد.

ج) طلاق خلع و مبارات

د) طلاقی که پس از سه بار وصلت متوالی به عمل آید یعنی زن و شوهری سه بار ازدواج کنند یا رجوع کنند و طلاق بگیرند.

دادگاه صالح:

دادگاه صالح برای رسیدگی به دعوای طلاق ، دادگاه خانواده در محل اقامت سکونت مشترک طرفین یا محل اقامت خوانده صالح به رسیدگی می باشد.

آثار حقوقی طلاق:

آثار حقوقی طلاق شامل تادیه مهریه بر اساس شاخصهای تورم، نحله و اجرت المثل و نفقه ایام عده و انجام تعهد برای شرط تنصیف دارایی هایی که زوج در زمان زندگی مشترک بدست آورده می باشد.

مشاوره حقوقی طلاق توسط وکیل طلاق:

برای انجام طلاق نیازمند مشاوره لازم می باشید تا بهترین راه برای طرح دعوا برای شما تعیین شود. مشاوره می تواند برای معلوم شود که آیا طرح دعوای طلاق به صلاح است یا نه. اگر نیاز به طلاق باشد چه نوع از اقسام طلاق فوق است.

وکالت به وکیل جهت طلاق چگونه است؟

زمانی که ادامه زندگی زناشویی برای زوجین امکان پذیر نباشد و ادامه زندگی موجب آسیب به هر کدام از زوجین شود می توانند از دادگاه درخواست طلاق نمایند. در گذشته انجام این عمل در دفاتر ازدواج و طلاق صورت می گرفت و دغدغه ی آنچنانی وجود نداشت و فقط کافی بود طرفین در دفتر حضور پیدا کنند و نسبت به طلاق به توافق برسند. اما امروزه برای تحکم بنیان خانواده و تاکید بیشتر قانون به ادامه زندگی شرایط طلاق قدری پیچیده تر و متفاوت تر شده است و ممکن است اگر طرفین توافق نکنند این پروسه چندین سال ادامه پیدا کند و اختلافات کوچک و بزرگی در فرآیند این درخواست پیش بیاید. وکالت به وکیل برای طلاق می تواند بهترین راه حل ممکن در این شرایط باشد چون وکلا کاملا مسلط به مسائل حقوقی هستند و می تواند روند پرونده را به درستی پیش ببرند.

وکیل برای طلاق

مزایای وکالت به وَکیل جهت طلاق:

وکالت به وکیل برای‌ طلاق در تمامی جنبه ها سودمند است با توجه به اینکه قانون حق طلاق را از زنان گرفته و ممکن است در زندگی زناشویی مشکلاتی برای زنان پیش بیاید که ادامه زندگی را برای آن ها غیر ممکن کند در این صورت بخواهند درخواست طلاق کنند و با پای گذاشتن بر روی حقوق شرعی و قانونی خود به جدایی راضی شوند. اگر وکالت به وکیل بدهید تا پرونده شما را پیگیری کند علاوه بر کسب حقوق قانونی خود می توانید در کمترین زمان ممکن هم جدا شوید.

پرونده طلاق دارای جزئیات بی شمار زیادی است از موضوع نفقه و مهریه گرفته تا تقسیم دارایی ها و حضانت اولاد همه و همه به خودی خود دارای نکته های قانونی زیادی هستند که ممکن است عدم آگاهی افراد در مورد قوانین مرتبط با این موارد به قیمت ضایع شدن حقوق آن ها تمام شود. پس با وکالت دادن می توانید پیگیری قانونی پرونده را به وکیل بدهید و بدون مراجعه به دادگاه طلاق خود را صادر کنید.

گاها افراد شرایط حضور در دادگاه را ندارند مثل رمانی که یکی از زوجین در خارج از کشور باشد و یا در زندان باشد می تواند به یک وکیل وکال

سخن پایانی:

در صورت انجام امر مشاوره خانواده و عدم سازش و تصمیم بر جدایی، می توانید در وهله اول برای مشاوره حقوقی و بعد در صورت تمایل برای سپردن پرونده خود می توانید با شماره 09122724813 تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

پیام بگذارید